Уникален феномен се роди в родния тв ефир. Двете най-големи частни телевизии се похвалиха с гръмки победи в едно и също състезание, където първенецът може да бъде само един.
"Нова" се похвали, че нейният риалити формат е бил най-гледан на 15 септември вечерта.
Неориентираният зрител със сигурност би се запитал как е възможно и двете телевизии да се хвалят, че са най-гледани в един и същи ден и в един и същи часови пояс. Става дума за голямата понеделнишка битка на скъпоструващи риалити формати. В осем часа вечерта Би Ти Ви пусна на аудиторията си рекламирания като най-добрия сезон досега на "Сървайвър". В същата минута по "Нова" Ники Кънчев обяви, че започва невиждано досега шоу с участието на куп известни личности във "ВИП брадър". И двете частни медии се бяха постарали, за да напомпат с достатъчно блясък старта на своите амбициозни проекти.
Съвсем естествено на сутринта продуценти, тв шефове и редови телевизионери с нетърпение очакват цифрите от пийпълметричното проучване. Или казано по-простичко, всичко живо се интересува от това колко зрители са гледали "Нова" и колко - Би Ти Ви. Мейлите с резултатите, образно казано, са разпечатани и малко след това
настъпва всеобща еуфория и в двете телевизии
"Категоричен победител в битката за зрителско внимание - така може да се определи първият епизод на VIP Brother 2014. Според данните на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen (Mediaresearch) "Нова" е най-гледаният тв канал в България в часовия интервал 20,00 - 23,22 ч. С дял от 38,8% от всички зрители в активна възраст (18-49 години), гледали телевизия по това време, "Нова" се оказва с почти 2 пъти по-голяма аудитория от втората телевизия в класацията - bTV (с дял от 20,9%)", тръбят в прессъобщението си от Нова телевизия.
Само няколко минути по-късно пристига и депеша от Би Ти Ви, която гласи: "Първият епизод на най-очакваното приключенско шоу в България "Survivor: Камбоджа" е фаворитът на аудиторията в понеделник вечер, 15 септември. С разлика от 45% сред активната аудитория на възраст 18-49 г. и над 50% сред младата аудитория на възраст 18-34 г. спрямо следващата в класацията телевизия "Survivor: Камбоджа" даде началото на най-голямото приключение в българския ефир тази есен."
Бедният зрител със сигурност в този момент озадачено би се замислил как хората са гледали едновременно и "ВИП Брадър", и "Сървайвър", помпайки яко рейтинга на двата риалити формата.
Красимир Стоянов, "168 часа"