Версайският дворец , който е един от най-посещаваните паметници на френското историческо наследство и един от най-известните в света, създава марка за изискани хранителни продукти, консумирани от крал Луи XIV и неговия двор.
Марката има амбицията да се превърне в една от водещите в света "в пряка конкуренция с престижни марки като Фошон и Едиар и с продажби в най-добрите магазини в света", съобщи Версиайският дворец в комюнике.
Лицензът е поверен на компанията Oh! Légumes Oubliés в Югозападна Франция. Продуктите, които ще са плод на биоземеделието, ще бъдат разделени на три гами - "Кралска градина" за плодовете и зеленчуците (консерви, лютеница, конфитюри и компоти), "Вкусотии от Рейн" за сладкишите, които Мария-Антоанета обожавала (бонбони с мед, сиропи от различни растения като върбинка и мента ) и "Удоволствията на краля" за гастрономията – гъши дроб, "мода, започната от Луи XIV", трюфели от Перигор, супи и бульони, подправки.
Кралят-Слънце бил страстен любител на пъпешите, прасковите, смокините...и на граха.
По-късно те ще се разпространяват в луксозните магазини и на летищата в цял свят. Приходите ще бъдат използвани за финансирането на замъка и на дейностите му (реставрация, културни прояви, изложби).