Бензиностанциите масово лъжат с количеството гориво, което сипват на клиентите си, алармираха гневни шофьори. При зареждане им отмъквали не литър-два например, та да ги прежали човек, въпреки че си ги плаща.
Софиянецът Георги Терзиев води тежка битка за справедливост с бензиностанция от известна световна верига от години. Инженерът по образование, извънредно докачлив на тема права на потребителите, е собственик на сервиз. За краденето на бензин чрез неправилно отчетено гориво той научил случайно от свой клиент, който се оплакал, че колата му харчи твърде много. Терзиев направил тестове, от които станало ясно, че причината не е в автомобила, а в колонката на бензиностанцията, откъдето човекът най-често зарежда. Бензиностанцията е ОМВ „Мусагеница" на бул. „Климен Охридски" в София. Злополучната колонка пък е номер 6.
Инженерът предприел истинско разследване. Пристигнал с лек автомобил Волво V40, 1,8 бензин, модел '97. Терзиев изпаднал направо в шок, след като колата му побрала рекордните 71 литра бензин А95. При положение че заводските параметри на резервоара са 60 л. След като се противопоставил на отчетеното от колонката, служителите от бензиностанцията му предложили метрологичната проверка с еталон от 20 литра. Пробата показала почти абсолютна точност. Това обаче не убедило Терзиев. При пристигането си на бензиностанцията той имал около литър бензин в резервоара. Като се вземе предвид и горивото в тръбата между капачката и самия резервоар, което е максимум 300-500 грама, излиза, че колата е можела да побере не повече от 65 литра. Къде са останалите 7 литра гориво, се пита инженерът.
Същият експеримент се повтаря и на следващата вечер, като преди това той източил бензинът до капка, а автомобилът се придвижва до бензиностанцията на газ. Отново има разминаване и липса на 6-7 литра. За по-сигурно няколко дни по-късно се провежда пак същият експеримент и резултатите са подобни. След което Георги Терзиев подава официално оплакване и получава среща с Петър Величков - изпълнителен директор на ОМВ България. Срещата обаче приключва без резултат - Величков не може да обясни ясно къде изчезват поне 5 литра на резервоар и приключва разговора с г-н Величков.
Терзиев обаче не се отказва. Месец по-късно той решава да провери дали търговците не са се стреснали и поправили въпросната бензиноколонка. Отива с друга кола - Волво С60, в 1 ч. през нощта. Пълни пак догоре резервоара и този път „успява" да събере 79,9 литра бензин А95 в 70-литровия резервоар. Два месеца по-късно отново прави засичане и отново плаща на касата 7 литра в повече от максимума на резервоара. Инженерът не се спира. С документираните резултати от 5-те проверки той подава жалби до Държавната агенция за метрологичен и технически надзор и до Агенцията за защита на потребителите, на които все още няма отговор.
Експерти обаче са категорични, че става въпрос наистина за измама. Като проверката с еталон от 20 литра показвала, че каквито и нередности да се получават, те са за по-голямо количество бензин, с ипан в резервоара. Възможно е да са монтирани някакъв вид „софтуерни помпички" като тези, с които таксиджии „помпат" сметките.
Случаят на Терзиев не е един единствен. Много често има оплаквания за разминаване в заплатените и заредените литри и в бензиностанции на други вериги. Най-чести пък са жалванията при зареждане с газ. При по-смели действия от страна на търговците измамите могат да стигнат до десетки хиляди годишно, сочи простата аритметика.