Според специалистите, решението им не се базира на случайно хрумване. Огромен екип от хора следи новостите в музиката, обзавеждането, модния подиум, текстилната индустрия.
И така, цветът на 2015 година е марсала . Този червеникавокафяв нюанс е вдъхновен от италианското ликьорно вино , което носи същото име. То се произвежда в околностите на градовете Марсала и Трапани на остров Сицилия . Напитката е с ниско съдържание на алкохол. Виното марсала се пие най-рано след година престой в бъчвата, най-качественото старее поне 10 години. Марсала е изключително популярна в кулинарията. Добавят я при приготвяне на месо и сладки изкушения. Присъства в рецепти за тирамису, кейкове, всякакви видове торти, както и за коктейли.
“Този тон е силен, засищащ и удовлетворяващ.” Така го определи Лиатрис Ейзман, изпълнителен директор на Pantone Color Institute , която представи решението пред широката публика. Но още: “Не очаквайте все пак виненият цвят да погълне целия свят”, каза тя на премиерата.
Цветът марсала е много топъл и създава уютна визия на всичко, което е оцветено в него. Натурален и мек, създава усещането за благородство и класа. Този изискан и едновременно сърдечен нюанс е универсално привлекателен и лесно може да бъде пренесен от модата в индустрията на красотата, в интериорния дизайн. Марсала е динамичен цвят за дрехи и аксесоари , цвят, който насърчава креативността и експериментирането. Ласкателен към повечето типове кожа, страстен и изтънчен, Марсала е подходящ както за жени, така и за мъже. Драматичен и в същото време земен, богатият и пълноценен червено-кафяв цвя т внася топлина на всеки интериор.
В дизайнерските колекции за следващата година цветът присъства при всички видове дрехи - от спортните маратонки и ежедневните дрехи до вечерните коктейлни рокли . Унисекс цветът беше сериозно застъпен и при представянето на мъжките колекции за 2015 г.