Съболезнования на близките на загиналите. Искам да благодаря на всички разследващи от дирекцията на полицията в София.
Преминал е на 5-и февруари технически преглед. Той подлежи на технически преглед на всеки 6 месеца. Съответно на 5-и август е трябвало да премине повторен технически преглед, но не е преминал такъв. Тоест той не е бил редовен", каза обвинител номер 1. "В конкретния случай превозвачът е действал без уведомяване на автомобилна администрация за курса на случаен превоз.
Превозвачът е търговско дружество, в което има двама съдружници. По отношение на самия водач - намира се в болнично заведение. Назначена е съдебно-медицинска експертиза за състоянието му. От 1977 има категория C, а по-късно е получил и останалите категории за управление на превозни средства. Има 2 нарушения и 7 фиша. Управлявал е МПС без колан. Няма провинения за употреба на алкохол зад волана.
В случая също не е употребил алкохол или други упойващи вещества", добави прокурорът. "От утре разследването се възлага на Националната следствена служба", каза той. "Освен разпити на свидетели и очевидци, е изготвена и първоначалната експертиза, касаеща скоростта на автобуса.
Според заключението на вещото лице, към момента на ПТП-то, автобусът се е движел с 53 км в час, а ограничението е било 40 км/ч.", заяви Цацаров.
"Не се знае дали е имало нещо в автобуса, което да е отклонило вниманието на водача. Днес следобед ще се прецени дали и какво обвинение да бъде повдигнато на водача", каза Цацаров. Той добави, че ограничението на пътя е въведено заради сигналите относно рисковия участък и множеството ПТП-та.
Цацаров намекна, че, ако състоянието на пътната настилка не е било добро, то ще се потърси отговорност на фирмата-изпълнител. "Предмет на разследване ще са действията на водача. На второ място - превозвачът и неговите задължения, свързани с конкретния курс и техническото състояние на автобуса и трето - изправността на пътната настилка", каза в заключение Цацаров.