След като преди 2 дни Vivacom сюрпризира клиентите си с поскъпване на мобилните услуги и интернета, вчера от мобилния оператор изпратиха втора серия от съобщения до клиентите си. Този път "сюрпризът" е поскъпване за телевизията .
В срок до 7 февруари клиентите могат да се откажат от договорите си без санкции. Абонатите обаче трябва да се ангажират да върнат в 30-дневен срок всяко предоставено оборудване от страна на Vivacom. В противен случай ще бъдат приложени неустойки за невърнато оборудване.
Припомняме, че от Yettel също предприеха подобна стъпка, но през декември.
Има съдебна практика, която е в полза на потребителите, информират от Dunavmost.com.
От онлайн платформата „Ние, потребителите" заявяват, че автоматичното добавяне на допълнителни услуги към съществуващите договори може да се разглежда като нелоялна търговска практика.
"Предоставянето на непоискана от потребителя услуга, заедно с информация за повишаване на цената, представлява казус от потребителското право", посочват от платформата.
Права на потребителите
Според потребителското сдружение, съществува съдебна практика в полза на клиентите. Експертите препоръчват на абонатите да се запознаят с правата си, особено по отношение на претенциите за дължими суми, представляващи разликата между стандартната и преференциалната цена на крайните устройства.
Нови условия за индексация
От 1 януари 2025 година и трите телекома въвеждат промени в условията си за индексация:
VIVACOM - при инфлация над 1.5%
A1 - при инфлация над 2%
Yettel България - избира различен подход с актуализация на цените и подобряване на услугите
При увеличение на цените, потребителите имат право да прекратят договорите си без неустойки в рамок от 30 дни от обявената дата на индексация.