Тече административна реформа. Тя има няколко сюжета, основният – електронизация на регистрите и осигуряване на достъп между различните администрации.
„Полагаме усилия да оптимизираме нещата. В почти всяко ведомство има счетоводство, юристи, IT специалисти.
За част от услугите, които се извършват, не е необходимо присъствието на експерти на място. Напълно е възможно това да доведе до съкращения, но не е задължително освободените служители да останат на улицата - особено счетоводители, IT специалисти - не вярвам те да останат без работа. Главното е, че услугите ще бъдат по-бързи и качествени и ще струват по-евтино”, подчерта той пред БНТ.
„Има администрации, в които щатът е раздут, но не може да се съкращава навсякъде с еднакъв процент. Оптималният брой е през функции, а не през бройка хора.”, каза още Дончев.
По думите му сериозната работа тепърва предстои. "До 2020 година този модел трябва да е наложен Всичко това ще доведе до по-малко разходи. А когато вие ползвате дадена административна услуга, ще ви струва по-малко време”, заяви вицепремерът. „Само с говорене администрацията няма да се оправи”, категоричен бе той.