Есил Дюран показа своя висок професионализъм и добри артистични заложби. Тя спечели първия лайв на „Като две капки вода“ с превъплъщението си в образа на великата Арета Франклин.
В следващите епизоди продължи да забавлява аудиторията с преобразяването си като Милко Калайджиев, Селин Дион и фронтмените на Maneskin и AC/DC, споделя впечатленията си от шоуто.
„Това е предаването, което може да извади от всеки изпълнител нещо, което и той не подозира, че носи и има.
Тя разкри за изключително тежък момент в семейството си преди старта на шоуто.
„Имахме тежък период цялото семейство преди началото на „Като две капки вода“. Разболяхме се от COVID и разбрах, че майка ми и баща ми, които са възрастни и неваксинирани, също се разболяха. Баща ми е с хиляди болести и положението беше тежко. Благодаря на лекарите от болница „Хигия“, които ни помогнаха и го стабилизираха за една седмица. Излезе в същия понеделник и му се обадих преди лайва да ме гледа. Пях за него, тъй като си казах, че най-страшното мина. Няма как да се притесня от музика или Арета Франклин, тъй като това е моята радост. Много е важно, емоцията да е дълбока и те държи, за да е ефектно изпълнението“ – разказва тя.
„Дори и приятели, които ме познават каква съм фръцла, споделяха, че ходя и се държа като една пълна жена. Просто си влязох в това тяло и в този образ. Била съм на концерт на Арета Франклин в Чикаго, когато бях гост на българската общност в Америка и вярвам, че няма нищо случайно. Не беше концерт на стадион, а камерен Коледен концерт. Отидох, а същата вечер имах и участие, затова се наложи да изляза от концерта на й по-рано. Такава лудост не бях изживявала. Крещях на концерта сама, тъй като не можех да задържа тази емоция вътре в мен. Може би и тази емоция прехвърлих в изпълнението“ – допълва певицата.
От образите, в които до момента се е превъплъщавала, най-труден й е бил този на фрронтмена на Maneskin.
„Maneskin ми беше най-трудно като игра. Още тогава споделих, че неговият образ е много специален. Провокативен е, с мъжко поведение, което за секунди се променя в женски движения. При него е много дозирано. Текстът беше роман, в който нямаш време да си вземеш въздух или да има някаква интродукция. Също така и дрезгавата бленда, която не притежавам, освен когато съм болна. За краткото време, в което имах да вляза в този образ, съм доволна от представянето си. AC/DC също ме затрудни. Милко Калайжиев беше пестелив на похвали, защото се държи като продуцент. Той най-вероятно очакваше да пея в женска тоналност, но аз умишлено не го направих, защото звучах като себе си. Опитвам се да бъда в концепцията на предаването, независимо дали се харесвам. Много съм суетна, но преглъщам всичко, защото знам какво трябва да направя. „Капките“ са една невероятна школа, не само за младите, но и за по-опитните изпълнители. Каквото и да си научил, се оказва, че има и още. Коментирам много с Крисия, на която и казвам, че и две консерватории да завърши, няма да получи, това, което научава тук“ – коментира изпълненията си Есил.