Ето защо комарите ви хапят, а други хора просто подминават. Всичко се крие в....

Снимков материал: pixabay.com

Не знам за теб, но мен комарите много ме обичат. Веднага когато изляза на разходка, се превръщам в менюто за тяхната вечеря.

Докато мои приятели получават само едно ухапване, аз се прибирам с поне дванадесет. Винаги съм мислила, че това е само в главата ми, но вече знам истината.

Комарите използват миризмата, за да достигнат до „менюто си“. Тъй като всеки един човек има малко по-различни бактерии върху кожата си, всеки мирише малко по-различно, и се оказва, че някои от нас миришат по-добре от други.

Комарите са привлечени не само от миризмата на бактериите, но и от въглеродния диоксид в нашия дъх. Тези от нас, които миришат неустоимо, са по-изложени на риск и трудно се разминават без сърбящи червени подутини.

Със сигурност, има много други неща, за които да се тревожим през летния сезон, но комарите не са за подценяване! Комарите пренасят много болести – малария, тропическа треска, жика, енцефалит и именно те убиат около един милион души всяка година.

Ако погледнем една статистика, ще видим, че има много повече смъртни случаи от комари, отколкото от ухапване от змия и други животни в комбинация.

Това лято направи всичко възможно да се предпазиш, защити себе си и семейството.

За щастие има много трикове, които да ви предпазят от ухапвания и не включват прилагане на токсични вещества върху кожата. Също така има няколко натурални съставки, които ще ви помогнат да се справите с ухапвания, ако не сте успели с превенцията.

Комарите планират атаката си от повече от 45 метра

Комарите биват привлечени от множество химични компоненти, които могат да усетят от повече от 45 метра. Мъжките комари не се интересуват от кръвта ни, но женските са жадни за протеина и желязото в нея, които ще им помогнат в създаването на яйца.

До момента, базирайки се на научни изследвания, знаем, че комарите биват привлечени от:

Бактерии: 1 трилион микроби живеят върху кожата ви и създават миризмата на тялото ви. Едва 10% от тези микроби са еднакви при всички хора. Останалите 90% варират при всеки индивид. Някои хора имат „колекция“ от микроби, която ги прави на практика магнит за комарите.

Химически съединения: Когато ни подушат, комарите усещат огромно разнообразие от химикали – 277 са изолирани като потенциални атрактанти за кръвопийците. Някои от любимите им са млечна киселина, амоняк, карбоксилна киселина и октенол (присъства в дъха и потта ни). Въглеродният диоксид е един от най-силните атрактанти за комарите.

Движение и топлина: Движението и топлината привличат комарите. Ако решиш да потичаш навън в топла лятна вечер, ти си перфектната мишена. Комарите обичат застоялата пот, а не прясната.

Някога се смяташе, че комарите биват привлечени от човешката пот, но науката отхвърли твърдението, че самата пот ги привлича. Всъщност те са привлечени от химичните промени в резултат на бактериите в потта ви.

Потта сама по себе си няма мирис, до момента в който не се комбинира с бактериите. Комарите не обичат прясната пот, а наместо това обожават „ферментиралата“ такава.

В изследване направено през 1999 г. е открито, че човешката пот е привлекателна за маларийните комари след 1-2 дни инкубационен период. През това време, бактериите в потта се размножават, което променя pH-то й от киселинно в алкално, и компонентите на потта се разграждат до амоняк.

Също така откриват, че маларийните комари обожават миризмата на крака. Те даже ще атакуват миризливи чорапи, ако им ги подадеш след като си ги носил няколко дни.

Както някои миризми привличат комарите, така други блокират тяхната способност за откриване на жертвата – и някои от тях се секретират от човешкото тяло. Един от тези компонентите е 1-Метилпиперазин, който блокира усещането на комарите за миризми почти на 100%.

Продукти за защита с 1-Метилпиперазин са вече в разработка, но все още учените не могат да открият начин да предотвратят бързото изпаряване на субстанцията от кожата.

Някои хора секретират повече от тази субстанция, което ги прави „невидими“ за комарите.

Не използвай химически репеленти, предимно такива съдържащи DEET. (N,N-диетил-мета-толуамид)