След атентатите от 11 Септември , когато терористите разбиха вратите на пилотските кабини и поеха контрола върху самолетите, регулаторите в авиацията предприеха мерки за сигурност и принудиха производителите да засилят вратите в пилотската кабина, поради което е много трудно те да се отворят отвън.
Пилотът отвън първо бавно чука на вратата и няма отговор. Тогава той чука на вратата силно и отново няма отговор. След това, той се опитал да разбие вратата, но неуспешно.
Разрешение за влизане може да се получи само след като пилотът вътре използва телефона, за да се установи контакт. Именно вратата на пилотската кабина, т.е. нейното заключване и отключване се контролира от вътре, в пилотската кабина.
В случай, че процедурата не се спази, пилотите могат да заключат кабината и след това никой не може да я отключи.