Aldi проучва възможността да навлезе на българския пазар.
Германската компания е в процес на набиране на екип от специалисти, които да подготвят евентуалното навлизане в България.
Проектът е в много начална фаза. Крайно решение дали въобще да отворят магазини в България няма, пише „КАПИТАЛ“
Ако Aldi действително влезе в България, това ще окаже сериозно въздействие на пазара. През последните години Baumax и Praktiker продадоха бизнеса си тук, Billa търсеше купувач на магазините си в България, а новината отпреди два дни – Rewe затваря обектите си с марката Penny.
Aldi има бизнес в над 15 държави.
Където и да влезе по света, Aldi успява да повлияе сериозно на пазара и дори да го пренареди. Най-показателният пример са промените, които се случиха на британския пазар, след като веригата заедно с основния й конкурент – Lidl, изгради мрежата си там.
Ако изобщо решат да влязат в България, Aldi ще заварят един пазар с ниска покупателна способност, бавно развитие и конкуренция, основно фокусирана в дискаунт сегмента. През последните години постепенно изчезнаха форматите, които бяха във високия клас, а тези в средния изпитват все по-големи проблеми.
Тенденцията напоследък е броят на тези, които си тръгват, да е по-голям от тези, които идват. „В страната има малко чужди вериги, но на новите едва ли би им било лесно. Рентабилността тук е ниска“, коментира участник на пазара. Според друг пък, който пожела да остане неназован, Aldi и друг път са гледали насам и изрази съмнение, че ще се решат да влязат. Причината е, че пазарът е слаб и няма сериозни изгледи за бърз растеж.