Заплати от 1000 до 2000 лева дават собствениците на заведения в Пазарджик и околните курорти заради перманентния недостиг на квалифицирана работна ръка. Най-високо се котират сервитьорите и барманите, а табели с надпис "Набираме персонал" могат да се видят на всеки ъгъл.Много е трудно да се намерят желаещи, в повечето случаи кандидатите нямат нужните качества и опит.
Работодателите са принудени да взимат всеки появил се кандидат, тъй като рискуват заведението им да остане на самообслужване, съобщи „Марица.бг”.
Квалифицираните кадри бягат по курортите. Голяма част от местните бармани и сервитьори лятото работят на морето, а зимата ходят по Боровец, Пампорово и Банско, коментират представители на местния бизнес.
Наред с изкушаващото заплащане работодателите със заведения в курортите около Пазарджик са принудени да осигуряват и безплатно настаняване.
Едно от последните предложения е за работа в Павел баня. Парите са много добри, но и изискванията са високи. Владеенето на чужди езици и опит са сериозни предимства при кандидатстване в подобна позиция. Спазването на правилата за сервиране са задължителни.
Дефицитът на качествен персонал е причината все повече клиенти да се оплакват от обслужването.
"Онзи ден чаках 10 минути да ми донесат нормално кафе и сок портокал. Накрая получих дълго кафе и сок праскова. Момичето, което ме обслужи, и добър ден не ми каза. Накрая се опита сама да си вземе 50 стотинки бакшиш. Сметката беше 2,50. Дадох 5 лева, а тя ми върна 2. Оправда се, че се е объркала", оплака се недоволна клиентка.
Стари кадри в бранша твърдят, че не само масовото бягство към хитовите курорти е причина за лошото обслужване. Те разказват, че са обучавани с години, за да станат добри сервитьори и бармани.
Квалифицираните кадри бягат по курортите. Голяма част от местните бармани и сервитьори лятото работят на морето, а зимата ходят по Боровец, Пампорово и Банско, коментират представители на местния бизнес.
Наред с изкушаващото заплащане работодателите със заведения в курортите около Пазарджик са принудени да осигуряват и безплатно настаняване.
Едно от последните предложения е за работа в Павел баня. Парите са много добри, но и изискванията са високи. Владеенето на чужди езици и опит са сериозни предимства при кандидатстване в подобна позиция. Спазването на правилата за сервиране са задължителни.
Дефицитът на качествен персонал е причината все повече клиенти да се оплакват от обслужването.
"Онзи ден чаках 10 минути да ми донесат нормално кафе и сок портокал. Накрая получих дълго кафе и сок праскова. Момичето, което ме обслужи, и добър ден не ми каза. Накрая се опита сама да си вземе 50 стотинки бакшиш. Сметката беше 2,50. Дадох 5 лева, а тя ми върна 2. Оправда се, че се е объркала", оплака се недоволна клиентка.
Стари кадри в бранша твърдят, че не само масовото бягство към хитовите курорти е причина за лошото обслужване. Те разказват, че са обучавани с години, за да станат добри сервитьори и бармани.
Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Новини
Мода
Мода
Звезди
Звезди
Начин на живот
Начин на живот
Диети
Диети
Красота
Красота
още
Любов
Любов
Здраве
Здраве
Родители
Родители
Коментари