Благодарение на персоналния идентификационен код ( ПИК ) клиентите на администрацията могат да проверят:
- какви са осигурителните им доходи – има значение каква сумата работодателите, върху която работодателите внасят осигурителните им вноски;
- информацията, касаеща членството им пенсионен фонд, както и месеците, за които има извършени преводи от НАП към някое пенсионноосигурително дружество;
- декларираните пред НАП трудови договори на служителя от неговия работодател;
- декларираните от тях пред НАП трудови договори в качеството им на работодател;
- данните, които е подал осигурителят с декларация за осигурените от него служители;
- какви данни е подал осигурителят, предоставяйки т.нар. декларации обр.6;
- всички непогасени задължения към НАП;
- всички направени от тях плащания, както и погасените задължения;
- декларираните или установените задължения и начина, по който са погасени;
- да подадат искания за издаването на документи;
Освен това, чрез ПИК могат да се подадат:
- годишна данъчна декларация за облагането на доходите (по чл.
- декларация образец № 1 „Данни за осигуреното лице“;
- декларация образец № 6 „Данни за дължими вноски и данък по чл. 42 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица“;
- справка по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ за изплатените доходи на физическите лица;
- декларация по чл.55, ал.1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал.1 от ЗКПО за дължими данъци;
- осигурителни декларации образец 5 и 7;
- декларацията при стартиране, прекъсване, възобновяване, прекратяване на всяка трудова дейност, за която са регистрирани;
- заявление за приоритетно превеждане на осигурителните вноски;
- заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване;
- проверка на задълженията си за местни данъци и такси.
Клиентите на НАП могат да получат ПИК, след като подадат заявление. То може да се подаде в агенцията по приходите, а издаденият ПИК се получава лично, чрез изрично упълномощено лице или от изрично посочено в заявлението лице.