След появата на социалните мрежи изразът " Криза на 7-те години ", използван най-често при описването на тежък период във връзката, е заменен от "Криза на 2-те години". Благодарение на въздействието, което социалните мрежи оказват върху младите хора, днешните влюбени двойки успяват да задържат романса си средно около 2г.
Анкетираните нямали деца от бившите си половинки и честно трябвало да признаят какви са били причините за края на връзката им. Както се очаква, повечето хора са използвали активно социалните мрежи Фейсбук , Туитър и Инстаграм преди раздялата с интимните си партньори. 36% от анкетираните признават, че са срещнали бившите си половинки именно в интернет.
Повече от 50% споделят, че социалните мрежи са изиграли главна роля в разпадането на връзките им, а според 34% от анкетираните, бившите им половинки са срещнали новата си любов, докато са флиртували виртуално по време на старата си връзка. Прибързаните заключения относно човека отсреща, които хората си правят по време на общуването в интернет, също водят до бърз край на любовта между партньорите . Много често социалните мрежи показват колко щастливи са други двойки, като по този начин ние осъзнаваме, че сегашната ни връзка се намира далеч от идеала за перфектни взаимоотношения .
"Традиционно, седмата година е набедена за критична във връзката на двама души. Нашите резултати обаче показват, че в днешно време връзките ни имат по-кратък живот благодарение на забързаното ни ежедневие и социалните мрежи", обяснява Джордж Чарлз, говорител на сайта VoucherCodesPro.co.uk, провел изследването.