Служителите са най-продуктивни в понеделник между 10,01 ч и 11 ч., установи британско проучване. Това е най-доброто време от седмицата да се заемете със списъка със задачи , в който обикновено влизат 3 неща за вършене.
Според изследването главната причина за това е липсата на време , но протакането също играе определена роля, като 24 % от анкетираните признават, че просто отлагат задачи, които не са им приятни. 50% от британките, участвали в допитването, признават, че се чувстват стресирани, ако не успеят да свършат всички задачи в списъка си.
За разлика от тях мъжете имат доста по-лежерен подход, като една трета споделят, че не се притесняват, ако несвършените задачи в списъка им набъбват. Отговарянето на всички пропуснати повиквания определено е най-тежката задача, която служителите вършат ежедневно. Това е определено като топ приоритет, като три четвърти от анкетираните го смятат за своя основна задача. Две трети от участниците казали, че съставянето на списък със задачи също само по себе си е техен приоритет. Вписването на отработените часове и свършената работа също е дейност, отнемаща доста време, и е посочена от 50% от анкетираните.
Ежедневната битка с важните за вършене задачи е толкова напрегната, че мнозина служители нямат време за по-леки неща, например да измият каната си за кафе, да си вземат храна от кухнята и дори да отидат до тоалетната. Въпреки напрежението в работния ден 56% от участниците в проучването на Microsoft Office правят списък със задачи и за вкъщи.
В него влизат седмичното пазаруване (75%), чистенето (71%) и купуването на подаръци или картички за рожден ден (60%). "Ефективната работа и завършването на задачи в определен срок са предизвикателства, с които мнозина трудно се справят в днешния изискващ свят. Съставянето на списък със задачи е не просто метод да си организиран, справянето с дадена задача добре и на време ни оставя усещане за високо постижение ", споделя психоложката Линда Блеър.