Мобилните оператори стават все по-изобретателни в мошеничеството си, за да заграбят възможно повече клиенти. Новата врътка, с която лъжат хората е свързана с прекъсването на договора и плащането на неустойки, научи „Всеки ден".
Когато обаче човекът каже, че до изтичането на договора с неговия оператор остават още месеци или години и не иска да плаща неустойки за преждевременно спиране, започват да се сипят лъжи. Тогава му се обяснява, как от януари месец тази година са влезли в сила нови правила, според които всеки е свободен да прекрати едностранно договора си без да дължи неустойки.
Прелъстен клиентът веднага може да се хвърли на супер изгодната оферта, без да се замисли в какъв филм се вкарва. След като подпише договора с новия оператор, става ясно, че е бил измамен и изобщо няма такова нещо като нови правила без неустойки. Последствията са доста тежки финансово, защото освен новите сметки, трябва да се изплащат и неустойките към стария оператор.
Бащата на Р. П. от София вече е станал жертва на измамата. „Баща ми е пенсионер и беше на план към един оператор. Обадили му си един ден от друг оператор и му предложили по-изгодни условия, като му казали да не се страхува, че ще плаща неустойки за прекъснат договор, защото това вече не било така. Като всеки пенсионер и той търси по-евтиното. Отишъл, прекратил си договора с единия и сключил договор с другия.
В края на месеца, получи сметката от новия си оператор и такава от предния. Сега е длъжен да плаща по две сметки на месец", разказа софиянецът. Според него възрастните хора са най-потърпевши от измамите на мобилните оператори. Те са прекалено доверчиви и лесно могат да бъдат манипулирани. От Комисията за регулиране на съобщенията обясниха пред „Всеки ден", че няма никакви нови правила.