Негодни и развалени за консумация продукти се продават в голяма търговска верига. В магазин „Билла" на ул.
Служители в магазина твърдят, че хлябът, който не се изкупи в деня на доставка, се бракува. По-наблюдателните клиенти обаче забелязват, че на един щанд има и пресен, и вчерашен хляб. Дали търговците разчитат, че никой няма да забележи или не го отчитат като проблем, не е ясно. В конкретния случай продуктът е в срок на годност, така че вероятно става въпрос по-скоро за неправилно съхранение.
Тъй като хлябът е с по-тъмен цвят, много хора, най-вече по-възрастните, могат и да не обърнат внимание на плесента. Според специалисти, когато става въпрос за хляб в найлонова опаковка, винаги има риск да мухляса преждевременно. За да се предотврати това обаче, трябва да се вземат мерки от производствените цехове до складовете в магазините и няма оправдание да се продават плесенясали храни.
Това не е първият случай, в който развалена стока се предлага по щандовете в големите супермаркети редом с останалите. В същата верига клиенти са се натъквали на мухлясал кашкавал в найлонова опаковка. Най-честите оплаквания са от развалени колбаси. Във вакуумните опаковки саламите и кренвиршите ставали лепкави, мухлясвали и се вмирисвали, разказват още потърпевши клиенти на хипермаркети. Най-лесно се скапват меките колбаси - филета и шунка. Според потребителите дори и да не е развалено, месото има неприятен дъх и вкус. „Не смеем вече да си купим колбас в опаковка", споделиха възмутени хора пред „Всеки ден".
Клиентите признават, че след като обявят некачествената стока на касите във веригите, винаги им се извинявали и им връщали парите без излишни обяснения, стига да пазят касовите бележки. Но има и такива случаи, в които потребителят разбира, че е ял развалена храна едва след като получи хранително натравяне. Така че бъдете внимателни!