Матурите ще се проведат на обявените дати. Няма предпоставка за отпадане на теми от матурите за всички.
„Тези изпити ще им помогнат с по-важните усилия в живота.Те ще им помогнат да имат по-добър и съзидателен живот. Изпитите целят да накарат учениците да учат. Те са важни, за да констатират дефицитите. Нямаме изоставане в изучаването на материала, затова не трябва да отпадат теми”, обясни той.
Министърът бе е категоричен, че няма да има и отмяна на изпитите след 4-и и 10-и клас, както се случи миналата година. „Нямаме забавен темп, имаме по-ниска ефективност на учене. Това не означава, че трябва да се откажем от изпити и учениците да не полагат усилия“, посочи министърът на образованието. По думите му не е редно и не е честно да отменяме външното оценяване. „Ние имаме нужда от него. Сигналът към учениците би бил: „Не учете“, подчерта Вълчев.
Той увери, че няма да има нулева учебна година. „Няма предпоставка за това. Всяка година има дефицити и те могат да се решат. Всяка година имаме допълнително обучение за преодоляване на трудностите”, обясни той. Министърът допълни, че 303 училища са избрали да отучват през юни месец.
Както „Монитор” писа, родителите на шестокласници са притеснени, че март децата им бяха само шест ни в училище, а през май дори и да не дойде техния ред при ново затягане на мерките. Министърът обясни, че проблемът е бил само в някои области, в които учениците от 5-и до-12и клас са минали онлайн по решение на областните щабове по-рано. „6-и клас бяха от 4 до 17 март по график. Точно тогава започнаха мерките за затваряне в определени общини, градове и области От началото на годината всички класове от 5-и до 11-и включително са били по 10 учебни дни. Може би единствено 6-и и 11-и клас са били 3 или 4 дни в някой от градовете по-малко на присъствено обучение. По-голямата част от учениците в 6-и клас приключиха тази ротация“, обясни министърът. Вълчев посочи, че сега близо 40% от учениците от прогимназиален етап и гимназиален са в класните стаи.
При начален етап неприсъствените седмици били по-малко от предходни години. „Върнахме една голяма част от учениците в клас. 1 и 4 клас, ако погледнете спрямо предходни години, не са учили значително по-малко. Само 5 седмици не са били в присъствено обучение”, допълни Вълчев.