Отличителни черти на децата Идиго
• Притежават вътрешно знание за истината в живота.
• Знаят, че следва да живеем в хармония със самите себе си и със заобикалящата ни среда.
• Често съчетават в себе си мъжки и женски аспекти (андрогинен тип).
• Знаят, че съществува нещо повече от това, което виждат очите ни.
• Убедени са, че материята и физическият живот са илюзия и че животът се състои от енергия или живо съзнание.
• Знаят, че всичко във вселената е взаимосвързано. Времето, пространството, разстоянията и формите за тях не са нещо отделно, каквото е нашето разбиране.
• Чувстват, че животът следва да се цени във всичките му форми, а към тях - да се подхожда с чувство за единение, с любов и състрадание*. Духовните категории са им по-лесни за разбиране от материалните.
• He позволяват да бъдат ограничавани с отживели идеали или догми.
• He могат да бъдат накарани да извършат нещо, в което не вярват.
• He се оставят да ги ръководят хора, чиито етически възгледи се различават от техните; дори натискът от страна на обществото не може да ги принуди да им се подчинят. o He е лесно да им вмениш нещо във вина, нито пък - да ги накажеш. Този подход просто не ги впечатлява.
• Те не желаят да бъдат напъхвани в никакви калъпи или схеми.
• Трябва да могат да живеят живота си според по-висши принципи - така, както го разбират; в противен случай се депресират, поддават се на саморазрушението и страха.
• Те са честни, искрени и независими. Често им липсва усет за собственото им тяло. Петте им сетива са твърде изострени и поради тях лесно се превъзбуждат и изтощават. Прекалено чувствителни са по отношение на всичко, което ядат; най-подходяща за тях е непреработената и растителната храна.
• Те общуват без проблем с животните, растенията, с другите деца и природата като цяло. Можеш да ги завариш да си контактуват с "невидими" приятели. Затова биват класифицирани като деца с жива фантазия или направо - със странна психика. Тъй като усещат, че всички неща са живи, често не могат да бъдат отделени от обекта на своето внимание. He придават прекалено голямо значение на предметите, а ценят "духа" в тях.
• Трудно изразяват идеите си с думи. В повечето случаи чувстват езика като ограничение.
• Те не гледат на играта, възпитанието, отношенията, работата като на отделни неща. За тях всички тези аспекти на живота се допълват взаимно и представляват цялостно преживяване.
• Те са изключително чувствителни и се разплакват от няма нищо.
• Нуждаят се от съвсем малко сън, колкото да се възстановят физически.
• Склонни са към уединение, защото рядко се чувстват разбрани от другите деца и приети от средата си.
• Много добре усещат кое е правилно и кое не е и не се нуждаят от дисциплиниране. Това, от което истински се нуждаят, са ясно очертани отношения.
• Ако родителите и учителите не им позволят да действат според убежденията си, предизвикват у тях сериозна съпротива.
• Те са много любознателни и не желаят, нито пък са в състояние да се задоволят с дежурни отговори само защото са давани открай време. Отговорите трябва да им създават усещането за истинност.
• Идентифицирането с обичайните, разглеждани в училище теми им коства голямо усилие. В повечето случаи те не виждат връзка между тези теми и духовния живот, който за тях е единственото мерило за нещата.
• Често се грижат за онеправданите или несправедливо третирани свои съученици.
• Притежават изострено чувство за справедливост.