Още един генератор на предразсъдъци често са производителите
Старанията на специалистите по маркетинг и производителите на продукти за масова употреба.
Още един генератор на предразсъдъци често са производителите на продуктите за масова употреба. Първосигнални лозунги като “Вие заслужавате това!” или “За истинските мъже!” създават определена система на материални ценности.
Принадлежността към всеки социален слой се характеризира с определен брой вещи. Ако си важен шеф, не можеш да пътуваш с метрото и да ядеш кисело мляко за обяд, задължително трябва да караш скъпа кола и с часове да се измъчваш в задръстванията по улиците и да се храниш в скъпи ресторанти с други хора на твоето ниво, дори храната да не ти допада особено.
На производителите разбира се им е изгодно да битува убеждението, че всяка качествена вещ трябва да е скъпа. За да се противопоставим на този предрасъдък трябва да осъзнаем, че това всъщност е много относително и променливо, и в днешно време все по-бързо “последният писък на цивилизацията и технологиите” става демоде.