Пиер Карден диктуваше модата в продължение на седем десетилетия. Той успя да въведе геометричните фигури във висшата мода и да постави името си върху всичко – от дрехи до мебели, от парфюми до химикалки.
Карден премина от света на поръчковата мода за частни клиенти към създаване на дизайни за цялото общество. „Казваха, че прет-а-портето ще заличи името ми, но това ме спаси“, казва дизайнерът. Пиер споделя, че винаги е вярвал в масовия тираж. Според него, няма нищо срамно в това да напуснеш златните салони и да излезеш по улиците.
Син на богат търговец на вино, Карден е роден близо до Венеция на 2 юли 1922 година. Той и семейството му бягат от фашистка Италия и се местят във Франция, когато дизайнерът е едва на две години. Когато е едва на 14 години Пиер започва да работи като шивач. На 23 се мести в Париж, за да учи архитектура и работи с модната къща Paquin, а по-късно и с Елза Скиапарели. Във френската столица той се запознава с режисьора Жан Кокто и помага за проектирането на маски и костюми за филма La Belle et La Bete от 1946 година.
През 1946 година се мести да работи в модната къща Christian Dior, където е нагърбен със задачата на шивач на новата линия New Look, която представя дизайни след Втората световна война. Година по-късно става част от филма „Красавицата и звярът“, като шие костюмите на актьорите. През 1950 година Карден открива собствена модна къща Pierre Cardin, започвайки с проектирането на сценични костюми.
През 1953 година той представя първата си дамска колекция, а на следващата основава своя първи дамски бутик Eve и представя на света роклята с обръч. Дрехата – широка рокля, която се събира в кръста и разгръща от кръста надолу – веднага печели международно признание. Съвсем скоро моделът се носи от имена като Ева Перон, Рита Хейуърт, Елизабет Тейлър, Бриджит Бардо, Жана Моро, Миа Фароу и Жаклин Кенеди.
През 1957 година Карден пътува до Япония, ставайки един от първите европейски дизайнери, изследващи азиатската мода. По-късно той е пионер и в това да помогне на Китай да се измъкне от сивия военен вид на Мао Цзедун. През същата година дизайнерът отваря още един бутик в Париж, този път за мъже, наречен Adam. В него се предлагали цветни вратовръзки и щамповани ризи. По-късно той прави емблематичните костюми без яка за „Бийтълс“ и облича звезди като Грегъри Пек, Рекс Харисън и Мик Джагър.
„Преди мен никой дизайнер не правеше дрехи за мъже. Тази задача беше поверена на шивачите“, казва Карден в интервю от 2009 година пред агенция France-Presse. Той допълва, че в днешно време фокусът на дизайнерите е отправен повече върху мъжете, отколкото към жените. „Така че, моето решение е било правилно преди 40-50 години“.
През 1959 година Карден шокира света, представяйки модната си колекция в универсален магазин в Париж. Заради това си решение той е изключен от Френската асоциация на дизайнерите на висша мода. По-късно членството му е възстановено.