През последните няколко години се наблюдава такава тенденция: децата започват да се учат да пишат и четат почти от пелените. Много родители са преподавали на детето си още преди две години, което самите те са научили на 5 години, нe се ли травмира така детето? Оправдан ли е този подход към възпитанието и образованието на децата?
Решихме да проучим този въпрос.
Как да преподавате правилно на дете
Модерните родители се опитват да “налеят” толкова много знания в главите на своите деца и да направят това , колкото се може най-скоро. И те искрено вярват, че това е най-добрият подход за отглеждане на дете. Татяна Черниговска смята, че е по-важно да не се опитваме да вмъкваме колкото се може повече информация в главата на детето, а да разберем как да използваме мозъчните ресурси. И правете всичко навреме.
Професорът казва:
"Много е важно децата да започнат да учат навреме. Основният проблем е едно съвременно дете със суетни родители. Когато ми кажат: "Започнах да учи моя син на две години да чете", отговарям: "Вие сте глупаци!". Защо е необходимо това ? Не може да го правите, когато детето е на две години. Мозъкът му не е готов за това. Ако го дисциплинирате - то, разбира се, ще чете и може би дори ще пише, но имаме още една задача за вас. "
Точно кой има повече нужда от това? Детето или на вие? За едно дете всичко трябва да е навреме. Първите игри с плюшени играчки, книги с картинки и след това да се учи да чете.
Родителите често се нуждаят от това, за да се похвалят, че детето им на две години вече може да чете. С мозъка на детето е необходимо да се работи, да се развива и да не се впуска в купища информация, която все още не може да овладее.
Татяна Черниговска дава няколко съвета как да работите с детето, и нещо на което си струва да обръщате внимание.
Фина моторика
Много е важно да обърнете внимание на развитието на фината моторика на детето. За децата е много важно да правят нещо от пластелин, да режат с ножица, да събират мъниста или други малки предмети. Ако детето не направи това, тогава фините двигателни умения не работят. Това води до проблеми с функцията на говора.
Това е много по-важно от това да учиш детето да чете още от бебе. Ако не развиете фините двигателни умения на детето, не се оплаквайте по-късно, че мозъкът му работи лошо.
Музика
Съвременните невронауки се занимават с изучаване на мозъка, как се влияе от музиката. Сега е известно, че участието на музиката в развитието на детето, особено в ранна възраст, оказва силно влияние върху структурата и качеството на невронната мрежа.
Професорът казва: "Когато едно дете слуша музика, то свиква да обръща внимание на малки подробности, да различава звуците и продължителността им. И в този момент се образува тънка форма на нервната мрежа. "
Непрекъснато развитие
Мозъкът винаги се нуждае от нещо, не може да го оставите да мързелува. Можете да направите малка аналогия: ако лежите на дивана в продължение на шест месеца, не се движи те, тогава е много трудно да станете по-късно. Така че с мозъка, ако няма когнитивен товар, той става муден.
Татяна Черниговская казва: "Не всички хора на планетата ни са брилянтни. И ако едно дете има лоши гени, няма какво да се направи. Но дори и ако гените са добри, това все още не е достатъчно. Чудесен начин да се развива детето е свиренето на пиано, или подобен клавирен инструмент. Може да се научи едно дене, но ако мозъкът му активно не участва в собственото си развитие, всичко е напразно.
Момичета и момчета
Работете и обучавайте момичета и момчетата по различни начини. Момчетата са активни и енергични, тази енергия не може да бъде спряна по никакъв начин, просто е необходимо да я насочите към мирен канал. За максимален ефект те трябва да участват в активни дейности. Момчетата обичат да решават реални проблеми, да участват в състезания. Повече активност, по-малко писмени задания, които са твърде малко използвани.
Момичетата обичат да работят в група, имат нужда от контакт. И момичетата не трябва да бъдат защитени от грешки, да прави грешка, да падат и да се научат да се справят с тях. Момичетата се нуждаят от постоянно емоционално включване и друг ярък свят наоколо.
Прекъсвания
Не можете да наказвате дете за забравяне на нещо, разсейване или дори заспиване. Прекъсванията са много важни в процеса на овладяване на материала. Те дават на мозъка възможността да постави всичко в ред. Ако трябва да научите нещо много спешно, най-доброто, което можете да направите, е да прочетете материала и бързо да си лягате. Основната работа на мозъка се появява в съня.
Ако работите с всяко дете с индивидуален подход, можете да мотивирате дори и най-зле обучаващото се. Някои блестящи умове със заложби, понякога изчезват от "гениалния" подход на преподаване.
Всеки родител знае какво е най-добро за детето му и всеки избира своя подход към възпитанието. Просто си струва да да се вслушате в експертите и дори да оцените техните действия. Може би някои неща, които правите, не са за детето, а заради вашата суета?
И какво мислите за това? Споделете вашето мнение в коментарите!