Заведенията за бързо хранене рекламират продуктите си за деца като наблягат не на храната, а на играчките в менюто, което е в противоречие с действащите в САЩ маркетинг изисквания, пише американски учени в статия в списание " PLoS One ".
Джеймс Сърджънт и колегите му решили да анализират различията между рекламите на храна за "възрастни" и за "деца". Те сравнили клиповете, които се въртят по детските телевизионни канали и останалите телевизии.
Анализът на данните показва, че на децата се показват най-вече безплатните играчки, които получават към сандвича си, а възрастните привличат с големите порции и размера на цената.
Играчките фигурират в 69% от рекламите за деца и само в 1% в тези за възрастни.
Това е в противоречие с правилата, установени в САЩ, където продуктите, а не "бонусите" към тях трябва да са обект на рекламата. След разгласяването на данните от изследването веригите за бързо хранене обещаха да съсредоточат рекламата си върху здравословното хранене , а не върху подаръците към него.