Тайните капани на супермаркетите

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Тайните капани на супермаркетите
3823
Снимков материал: pixabay.com
Тайните капани на супермаркетите

Покупката на хранителни стоки е дейност, за която не се мисли много. Прави се списък на необходимите неща, отива се в най-близкия търговски център, избира се, след това плащане и това е всичко.

Въпреки това, не се забелязва, че всеки магазин е добре организирана машина, чиято единствена цел е да се пазарува колкото се може повече.

За да постигнат това, собствениците си служат с различни трикове.

1. Преходът до касата е тесен по опредерена причина

Често се случва купувачите, чакащи на опашка за плащане да осъзнаят, че не се нуждаят от нещо, което вече са взели и искат да го върнат на рафта, но на теория звучи много по-лесно, отколкото на практика, тъй като в прехода просто няма достатъчно място, за да се върнете обратно. За да се избегне неудобството и усложненията, се пускат по метода на най-малкото съпротивление и предпочитат да запазят продукта. Е, в това е и уловката.

2. Пръскането на плодовете и зеленчуците не ги поддържа свежи

Има само две причини, поради които свежите продукти се пръскат с вода в супермаркетите, но нито една от тях няма връзка с поддържане на свежестта. Преди всичко, тази практика се прилага плодовете и зеленчуците да изглеждат привлекателно, а след това и повече да тежат на кантара. Не само, че водата не освежава, а от нея могат само бързо да се скапят.

3. Пресните хранителни стоки са нечисти

При избор на плодове и зеленчуци хората имат навика да ги вземат в ръка, за да проверят колко са зрели. Ръка след ръка, хранителните стоки по  събират голям брой бактерии. Няколко капки вода свежест не поправят това. Трябва добре да се измият продуктите, преди да се консумират.

4. Редът до касата е пълен със сладки изкушения

Всички тези цветни списания, сладкиши, дъвки и всякакви технологични дребни предмети се намират в непосредствена близост до касите само защото собствениците на магазините знаят, че на купувачите им попадат в очите, докато чакат ред да платят. Всеки поне веднъж купува някоя дреболия, която не е планирал.

5. Препакетиране

Производителите на храни трябва да внимават с разходите, така че не могат да си позволят хвърляне на всеки продукт с предполагаем дефект. Ако на определен продукт му е преминал срока на годност, или има малки нередности на опаковката, често се връща от магазина обратно на преопаковане.

6. Месото и рибата могат да бъдат неправилно етикетирани

Етикетите на продуктите често се залепват според произволна оценка на търговците, защото много е очевидна разликата например между пиле и свинско. Но при рибата възможностите за грешки са много по-големи. Изследванията показват, че даже една трета от рибата е неправилно етикетирана, така че може да се случи скъпа риба да се замени с по-евтина, която е подобна на нея.

7. Срокът на годност не е правилен

Ако наближава изтичането на срока на годност, а продуктът все още изглежда доста добре, търговците просто заменят етикета с по-нов срок. Такова удължаване на срока може да се направи и с повече от една седмица.

8. Много продукти от каталог с намалените всъщност нямат отстъпки

Брошурите с продукти, които се предполага, че в действие, не са измислени, за да ви спестят пари, а купувачите да избират продукт, от който не се нуждаят само защото е на намаление. Винаги трябва два пъти да се провери реалната цена, защото често се случва цената "в акция", да е същата както и редовната.

9. Магазините знаят как да работят, въпреки че не са преминали проверката

Ресторантите в този случай са в немилост, защото е невъзможно да продължат да работят, преди да поправят вредите. Със супермаркетите е друго поради техния размер и количество на продуктите, така че трудно може да се контролират. Купувачите не могат да търсят оценката на магазина, която не е публично достъпна и след като премине проверката. Търговците не са правно задължени да информират по този начин.

10. Рафтовете линия стратегически

Смята се, че хората най-вероятно купуват това, което им попадне в очите, това е причината, поради скъпите продукти са подредени на нивото на очите, а евтините хранителни стоки непосредствено под тях. Детските играчки често са спуснати ниско от погледа на възрастните, за да ги забележат децата, а след това да настояват да се купят.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft