Най-бързият път до потребителя не е стомаха, а очите ... а този малък факт хранителната промишленост умело използва.
В продължение следват няколко трикове, с които хранителната индустрия примамва потребителите да вземат импулсивни решения и да купуват повече и по-нездравословно ...
Озадачаващи фрази
Производителите заиграването, че потребителите не са достатъчно информирани за продуктите, които купуват, така че най-често това им дава и пълно право да пишат например "0% масленост" и да пропуснат количеството захар или сол. Неинформираният потребител асоциативно приема този продукт, като по-здравословен.
Обоняние
Понякога хлебарите, или слаткарите по-добре използват вашето обоняние, отколкото вие самите правите това. Кой може да устои на аромата на канела или прясно изпечен хляб? Крайният резултат е, че вие ще се върнете у дома с хляб, който не сте планирали да купите, а аромата, който обгражда тези магазини е планиран.
Оферти, които не се отказват
"Вземи едно, за да получиш две", "всяко второ е гратис", "всяка кутия е печеливша" и още много такива оферти, които е трудно да се откажат, когато за малко пари получавате почти двойно количество, или някаква награда, въпреки че в действителност получавате двойна количество нездравословни храна и награда за нездравословния избор, който сте направили. Въпреки това рядко издържаме на такива предложения.
Без глутен
След като глутенът стана новото "зло" в храната, цели рафтове в магазините са пълни с безглутенова храна, която често е и по-скъпа. Интересното е, че всъщност консумацията на безглутенова храна е повишена и при тези, които нямат никакъв проблем с поносимостта към глутен.
В хазната
Често, докато чакате на касата, около вас е цялото многообразие от дъвки, бонбони, шоколадчета и други сладки изкушения, които ви предизвикват да купите. Опитайте се да устоите, защото точно те са ви най-непотребните в кошницата.
На Halo ефект
Търговците знаят, че скоро ще консумирате продукт със здравословна етикет, отколкото без този надпис, дори когато храната не е здравословна. Това се прилага за зърнени храни, мюсли барове, така и на някои марки вода, когато добавките правят далеч от здрави, но вие съдите само по това, което е написал производителя на етикета.