Учени разкриха истинската причина за поява на рак: Има нещо по-важно от гените и начина на живот

По-здрави
Снимков материал: pixabay.com

Най-голям брой рак се дължи на лош късмет, а не следствие на гените, диета и нездравословен начин на живот, показва проучване на университета "Джон Хопкинс".Тяхното изследване открило мутация във веригата на ДНК, която уврежда клетките и води до две трети от рак при възрастните хора. В останалата група случаите се появява поради влияния на околната среда или поради генетични фактори, пише списание "Science". Учените казват, че е трудно да се намали риска от рак само чрез промяна на начина на живот, но алкохолът, тютюнопушенето и диетите могат в известна степен да "започнат" веригата на лошия късмет, който в крайна сметка води до рак.

"Всички видове рак са комбинация от лош късмет, влияние на околната среда и наследство, ние създадохме модел, който може да определи влиянието на всеки един от тези три фактора.Проучването показа, че пушенето и други нездравословни навици могат да увеличат риска от рак.Въпреки това много форми на рак се дължат на лош късмет, мутация на гените, която се появява независимо от гените и начина на живот. Най-добрият начин да се предотврати такъв вид рак е ранното откриване и операция ", казва професор Бърт Вогелштаян от университета" Джон Хопкинс ".

Какво е според това изследване по-важно от генетичните причини и нездравословните навици, това е така нареченото отделяне на клетките, което средно през живота заема 31 вида тъкани в организма. Това е свързано с 65% от случаите на ракови заболявания. Учените вече от десетилетия знаят, че определен вид тъкан стимулира рака, това изследване допълнително разяснило тези знания - ключът е в мутациите, които се появяват заради "заместител" на химическите съставки в ДНК при разделянето на клетките. Засега тези мутации се предписват на фактора късмет. Както добавя професор Вогелштаян хората, които не се разболяват от рак могат повече да благодарят на съдбата повече отколкото на добрите си гени.

Редактор: За Жената