Фалшива чанта с лого на известен бранд
Дан Ариели , професор по поведенческа икономика в университета "Дюк" в Америка, написа цяла книга по темата. Според него жените, които носят например фалшива чанта „Луи Вюитон" и бижута - реплики на „Картие", са по-склонни да мамят.
Той описа случая така: „Жена, готова да върже на врата си фалшив шал „Бърбъри" и да държи в ръката си фалшива чанта с емблема на „Луи Вюитон", си въобразява, че показва стил и висок социален статус, щом е избрала да си купи тези предмети."
Това е морален недостатък - да дадеш 100 лева за нещо, което реално трябва да струва най-малко 1000.
Първото е изработено от милионите работливи ръце в Китай, а зад второто стоят десетки години труд.
За пример - легендарното лого LV е създадено през 50-те години заедно с не по-малко характерния флорален десен на чантата с монограма, която трудно може да се сбърка с друг модел. Там не се плаща само материалът, а историята. Така стоят нещата в модата.