Черният петък се оказа пълна измама

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Черният петък се оказа пълна измама
3526
Източник: hotarena.net
Снимков материал: pixabay.com
Черният петък се оказа пълна измама

Българите се хванаха в капана на маркетинговия трик „ Черен петък “.Над 300 000 000 лева бяха похарчени вчера в рамките само на няколко часа в големите молове, както и в онлайн магазините.

Черният петък завладя и българските потребители, които от няколко седмици насам са заливани с „уникални“ оферти за всякакъв вид стоки, че дори и екскурзии на изключително ниски цени, но само ако бъдат закупени в последния петък на ноември – 28-и, описва в. „Всеки ден“.

Навлизането през последните години на Черния петък у нас обаче не става по американски модел, а по побългарен.

Оказва се, че десетки търговци се възползват от въпросния ден, за да пробутат залежали и непродаваеми стоки на уж по-ниски цени, а често стоката е била предварително оскъпена.

Един от най-шумно рекламираните сайтове тази година е „Е маг“, който не само заля интернет пространството, но и телевизионния ефир с гръмки обещания за качествени и евтини стоки. Истината обаче се оказа напълно различна, провери „Всеки ден“.

Освен че твърде много от стоките първоначално са били оскъпени, след което намалени и цената им е същата като в останалите магазини, българските чорбаджии правят какви ли още не трикове, за да набутат непродаваемите си продукти.

Междувременно вчера Комисията за защита на конкуренцията глоби собственика на „Е маг“ – румънската компания „Данте Интернешънъл“, с рекордните 551 хиляди лева заради рекламната кампания „Черен петък“. Глобата представлява 4% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.

Рекламните послания, че „това е денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“, имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите, се казва в решението на КЗК.

Само за час поръчаните стоки достигат 40 хиляди, а 3 часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6,3 млн. лв. До обяд са били продадени 6000 смартфона, 6000 таблета, 11 300 домашни електроуреда, 2300 детски продукта. Кампанията продължи до 23,59 часа снощи.

Черен петъ к“ имаше и в една от най-големите вериги за продажба на дрехи – H&M. Магазините предлагаха намаление на всички стоки от 20%, но условието бе да се направи оборот от минимум 80 лева. Гигантски опашки се виеха пред касите на магазините в столичните молове.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft