„Земята е погълнала чужда планета и тя все още се крие вътре в нея“ – плашещо откритие на учени

Източник: За Жената
Снимков материал: Shutterstock

Наскоро учени проведоха ново изследване и установиха, че останките от друга планета , която се е сблъскала със Земята , все още са дълбоко в недрата на Земята. Това са огромни територии (приблизително колкото два континента), разположени на дълбочина от 2900 км под земната кора.

Между другото, има теория, че именно този сблъсък е довел до образуването на Луната.

Въпросът за произхода на Луната е загадка и мистерия за много поколения учени. Десетки векове по-късно отговорът е намерен. Сега основната теория потвърждава, че в последните етапи от растежа на Земята (преди около 4,5 милиарда години) е настъпил силен сблъсък, популярно наричан „гигантски“.

Преди това нашата Земя се наричала „Гея“, а наблизо имало още една - хипотетичната планета Тея (с размерите на Марс). И така, преди много милиарди години тези планети са се сблъскали - в резултат на това техните ядра са се слели. И от фрагментите от този удар се образува спътникът на нашата Земя.

друга Земя

Снимка: Shutterstock

Последните съвременни изследвания доказват истинността на теорията за "гигантския удар". Той също така обяснява как са се образували регионите, известни като LLSVP, или части от долната мантия на Земята, които са в съседство с външното ядро ​​на планетата.

Едната област се намира под Африканската тектонска плоча, а другата е разположена под Тихоокеанската плоча. Когато вибрациите от земетресения и експлозии преминават през тези зони, скоростта на вълните се намалява значително.

LLVP са от голямо значение за развитието на мантията, разделянето и обединяването на суперконтинентите и структурите на тектоничните плочи на Земята. Въпреки това, мистерията на техния произход остава неразгадана и до днес.

континенти Земя

Снимка: Shutterstock

Qian Yuan, доктор в Калифорнийския технологичен институт, предположи, че LLVP може да са се развили от малко количество материал от планетата Тея, който е паднал в долната мантия на Гея по време на сблъсъка.

Чрез анализ на най-точните симулации на гигантския удар, изследователите установиха, че значително количество материал от мантията на Тея – около 2% от масата на Земята – е навлязло в долната мантия на Гея по време на сблъсъка с Тея.

Изследователите откриха и причината за плътността на материала в мантията Тея. Факт е, че е обогатен с желязо, което го прави много по-плътен от околния "геянски" материал.

земно ядро структура

Снимка: Shutterstock

Поради своята плътност, той бързо потъна на дъното на мантията и постепенно формира два видни региона, които останаха стабилни през 4,5 милиарда години геоложка еволюция.

Разлики в дълбоката мантияпредполагамче вътрешността на Земята далеч не е хомогенна система, но вместо това малко количество дълбоко разнообразие може да бъде изнесено на повърхността от топлинни потоци (за които се смята, че са образували островите Хавай и Исландия).

Редактор: Петя Иванова