Всички от време на време посещаваме салони за красота, за да отрежем цъфтящите си краища, да си направим маникюр или да ни оформят веждите. Казват, че красотата изисква жертви, но не бива да е нещо, което застрашава здравето и безопасността ни, затова трябва да бъдем много внимателни при избора на салон и специалист. И не става дума само за чистотата на салона и професионализма на неговите служители.
Ние решихме да ви помогнем и да ви разкрием няколко неща, които означават, че не трябва да се връщате в салона, за да запазите настроението и здравето си.
1. Професионалистът използва стерилизирани и/или инструменти и консумативи за еднократна употреба.
Понякога ще пристигнете в салон за красота и ще видите фризьор да се приближава към вас с гребен, стърчащ от джоба му, който вече е използван от други клиенти. Това е неподходящо за приличен салон, тъй като инструментите за еднократна употреба винаги трябва да бъдат дезинфекцирани или стерилизирани преди употреба.
В идеалния случай специалист трябва да отвори занаятчийска опаковка с дезинфекцирани инструменти точно пред вас. Цветните индикатори няма да им позволят да ви излъжат.
2.
За да намери правилната форма на веждите за вас, добрият козметтик трябва да вземе предвид индивидуалните особености на лицето ви. За това те ще се опитат да проведат разговор с вас и да ви накарат да се усмихнете . Ако по време на разговора дясната ви вежда се повдигне, например, професионалист няма да я повдигне по време на процедурата.
3. Фризьорът не ви масажира главата, докато я мие.
Масажирането на скалпа по време на миене е стандартна практика в много салони за красота. Тя стимулира циркулацията на кръвта и стимулира растежа на косата . Освен това осигурява нежно ексфолиране, така че мъртвите кожни клетки да не се натрупват, което води до пърхот. Ако фризьорът не масажира скалпа ви, това е червен флаг, който показва, че обслужването в този салон далеч не е висококачествено.
4. Четките на гримьора се съхраняват в чашка
Четките на добрия гримьор никога не се съхраняват на открити повърхности, а по-скоро в специални поделения. В противен случай те ще събират прах. Всяка четка се използва само за нанасяне на грим на един клиент и се дезинфекцира старателно преди по-нататъшна употреба.
5. Козметичните продукти и гел лаковете нямат дати на отваряне.
Всеки козметичен продукт има свой срок на годност след отваряне на опаковката. Средно червилото може да се съхранява 1 година; сенки за очи, от 3 до 6 месеца; и спирала, за 3 месеца. Гел лакът за нокти също има свой набор от стандарти. Някои от тях стават неизползваеми 1 година след отваряне на бутилката.
За експертите по красота е трудно да си спомнят кога е отворен всеки продукт, поради което стикерите с датата на отваряне ще гарантират на клиента, че не са направени с продукт с изтекъл срок на годност.
6. Чистите кърпи се съхраняват на отворени рафтове.
Козметични салони, които се грижат за репутацията си, обръщат голямо внимание на това как се съхраняват кърпите им. На отворени рафтове могат да се съхраняват само индивидуално опаковани текстилни изделия, в противен случай те ще се прашат и използването им ще бъде нехигиенично.
7. Професионалистът по красота се разсейва от телефона си, докато е на работа.
Професионалист, който непрекъснато се разсейва от телефона си, може да създаде лошо впечатление, особено ако говори на лични теми или пише съобщение с едната си ръка, опитвайки се да стилизира косата ви или да оформи веждите ви с другата.
Ако козметик реши да отговори на телефона по време на процедура, важно е той да си измие ръцете, преди да докосне лицето ви . И, разбира се, никой не би оценил да седи в салон, където служителите разговарят помежду си, обсъждайки личния си живот и своите клиенти.
Качих се на стола на фризьор. Изведнъж телефонът им звъни и тя отговаря на телефона: „Здравей, скъпа“ и започва да клюкарства. Тя ми сложи наметката с една ръка и започна да ми боядисва косата. По-късно, когато се прибрах, видях петно от боя върху тениската си. След това веднага започвам да търся нови фризьори
8. Козметолог, който е прекалил с козметични процедури върху себе си.
Експертите казват, че изобилието от филъри по лицето на козметик трябва да предупреди клиента. Силно големи устни, например, могат да показват, че майсторът има професионална деформация , което означава, че те могат да бъдат обективни към външния вид на своите клиенти и да предоставят подобни резултати на лицата им.
9. Професионалист по красота с дълги нокти
Дългите нокти на фризьор, гримьор, майстор за вежди или маникюрист могат да причинят неудобства на клиента, потенциално да ги надраска. Ако фризьорът, например, работи без ръкавици, ноктите му могат да се залепят за косата, оставяйки ви да искате да отидете при някой друг.
10. Телевизор, който е твърде силен
Ходим в салони за красота, за да се отпуснем, а силната музика или телевизорите с хора, които викат на екрана, не допринасят за това. Ето защо, ако салонът, който посещавате, винаги пуска на висок глас телевизионни предавания или новинарски канали и ако персоналът игнорира исканията на клиентите за намаляване на звука, е крайно време да започнете да търсите друго заведение.
11. Гримьорката не те пита дали харесваш това, което са направили.
След приключване на процедурата гримьоркатат винаги трябва да пита дали сте доволни от резултата. Важно е професионалистът да получи обратна връзка, без значение дали е добра или лоша. Ако смятате, че искат да се отърват от вас веднага и не се интересуват от вашите чувства, по-добре потърсете салон, който е по-ориентиран към клиента.
На какво обръщате внимание при избора на козметичен салон или фризьор? Какви знаци ще ви накарат да напуснете салона веднага и никога да не се върнете в него?