Способността да четете другия може да бъде ефективен инструмент за комуникацията с хората. Агентът на ФБР с 23-годишен опит Ларей Куи казва: "Не трябва да бъдете първокласен детектив, за да разберете какво става в главата на някого. Сигналите са винаги там. Всичко, което трябва, е да се знае къде да търсите за тях ".
Кои признаци може да ни подскажат какво мисли или чувства даден човек? Ние събрахме за вас 9 съвета на бившия агент на Бюрото, които ще ви помогнат да се научите да виждате през човешката маска.
1.
Хората имат различни особености. Например, по време на разговор, те гледат на пода, скръстват ръце, прочистват гърлото си, почесват главата си и често клатят крака.
Те се държат така и по различни причини. Определяне на основния модел на поведение ще ви помогне да разберете кога тези действия са просто въпрос на навик и кога - знак за проява на измама, гняв или нервност .
2. Вижте отклоненията от базовия модел
Обърнете внимание на разминаването между основното поведение, които вече сте идентифицирали, и речта и жестовете на човек.
Например, можете да забележите, че някой има навика многократно да кашля, когато е нервен. Крие ли се зад това повече , отколкото на пръв поглед?
3. Обърнете внимание на системата от жестове
Един жест или дума не винаги е изпълнен със скрити значения. Но когато няколко жеста следват един след друг , трябва да им обърнете внимание.
Например, някой не само се покашля постоянно, но се почесва по главата и клати крака. В този случай трябва да подходите с повишено внимание.
4. Сравнете поведението
Когато забележите, че някой се държи малко по-различно от обичайното, издигнете своите наблюдения една стъпка по-нагоре. Как той взаимодейства с други хора в стаята? Има ли промяна в изражението на лицето му? Какво говорят позата и езика на тялото му?
5. Погледнете в "огледалото"
Огледалните неврони в мозъка ни отразяват състоянието на нашия ум. Например, усмивката активира мускулите, които са отговорни за радостното изражение на лицето. А когато се мръщим, показваме недоволството си.
Когато погледнем към някого, който ни харесва, ние даваме на мускулите на лицето си сигнал да се отпуснат. Ако нечие лице не се повлиява от вашето изражение , това значи, че човекът ви изпраща съобщение: или той не ви харесва, или не харесва нещо, което сте направили.
6. Определете чий е "силният" глас
Най-силният човек не винаги е този, който седи начело на масата. Самоувереният човек като правило има силен глас (да не се бърка с гръмък).
Често лидерът на групата е слаба личност, която до голяма степен зависи от друга. Определете кой в групата има най-мощният глас в групата и шансовете си за успех ще нарастнат бързо.
7. Обърнете внимание на походката
Често в движенията на хората липсва плавност. И ако човек гледа в земята, а не пред себе си, означава, че му липсва самоувереност.
Ако забележите тези черти в поведението на един от членовете на екипа ви, можете да го похвалите, за да укрепите доверието му. Или му задайте директни въпроси, за да измъкнете от него онова, за което той се страхува да говори.
8. Обърнете внимание на думите-действия
Думите, изразяващи действие (обикновено глаголи), дават пълна картина на това как човек мисли .
Например, ако шефът ви каже, че е "решил да работи с марката Х", думата на действието ще бъде "решен". Само тази дума показва, че най-вероятно, шефът ви е: а) неизпулсивен б) претегля няколко възможности, и в) изчислява всичко няколко крачки напред.
9. Търсете личностните подсказки
Всеки един от нас е уникална личност, но това са основните въпроси, отговорите на които ще ви помогнат да прочете един човек , който и да е той,
- Този човек - интроверт или екстроверт е?
- Явяват ли се човешките отношения отправна точка за действията му?
- Как този човек се справя с риска и несигурността?
- Какво подхранва неговото его ?
- Как човекът се държи в стресова ситуация?
- Какво е поведението му, когато се отпуска ?
Естествено, имайте предвид, че ще ви трябва време да се научите да четете хората точно. И разбира се, има изключения от всяко правило. Въпреки това, придържайки се към тези принципи, ще подобрите уменията си за наблюдение и способността за разбиране на хората и ефективна комуникация.