Meta Platforms започва поетапно да въвежда платени абонаменти. Подобно на Twitter, Facebook и Instagram също ще дават възможност да се плаща за синя отметка, която ще струва 11.99 долара на месец за Android и 14.99 долара за потребителите на iPhone.
Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на компанията майка, каза, че този ход ще подобри сигурността и автентичността на приложенията за социални медии, пише сайтът economic.bg
Той идва и след като Илон Мъск, собственик на Twitter, внедри премиум абонамента Twitter Blue през ноември 2022 г. Платената абонаментна услуга на Meta все още не е достъпна за фирми, но всяко физическо лице може да плати за проверка. Значките, или "сините отметки", досега се използваха като инструменти за проверка на акаунтите с висок профил, за да обозначат тяхната автентичност. Абонаментът ще даде на плащащите потребители синя значка, повишена видимост на публикациите им, защита от имитатори и по-лесен достъп до обслужване на клиенти, каза Meta в публикация на техния уебсайт.
Компанията коментира за BBC, че промяната няма да засегне по-рано верифицираните акаунти, но отбеляза, че ще има увеличение на видимостта за някои по-малки потребители, които стават верифицирани благодарение на платената функция.
Meta каза, че потребителските имена в Instagram и Facebook ще трябва да съвпадат с предоставен от правителството документ за самоличност, за да им бъде направена проверка, а потребителите ще трябва да имат профилна снимка, която включва лицето им.
Други уебсайтове, като Reddit, YouTube и Discord, по подобен начин използват модели, базирани на абонамент.
Meta все още не е уточнила кога функцията ще бъде въведена в други страни, въпреки че Зукърбърг каза в публикация, че ще бъде „скоро“.