Този необичаен случай на полигамия беше открит едва когато избухна пандемията и мъжете се разбунтуваха - искаха да спят с първата жена!
В индийския щат Раджастан , в град Дерасар, има уникална общност, където полигамията не само се одобрява, но и се приема като социална норма. Въпреки това, за разлика от повечето други култури, които практикуват полигамия, тази общност има свои специфични обичаи, които отличават техния общоприет подход.
Тази практика има дълбоки корени и е символична и духовна по природа. Общността вярва, че тази форма на връзка насърчава хармонията и баланса между жените, избягвайки ревността и неравенството. Първият брак в това общество често се получава в резултат на традиционния избор на родителите на младоженеца, а вторият брак, от друга страна, става избор на самия мъж, но след като той докаже своята отдаденост и чистота.
Това е отдалечено селище, разположено на 550 километра от столицата на щата Джайпур, така че жителите рядко се впускат в "цивилизацията", което прави традиционния им начин на живот още по-устойчив. Хората тук се обличат в традиционни дрехи като дълги ризи, шалове, носят ръчно изработени бижута и са разпознаваеми по външния си вид дори сред индусите. Тези разлики не се ограничават до облеклото.
Местните практикуват двоен брак от поколения, но имат деца само с втората съпруга. Тази традиция възниква под влияние на суеверия. Някога тук живели раджпути, кшатрийски воини, в чиято каста обичаят била полигамията. Сега това се е променило поради легенди, които твърдят, че ранните заселници често не са можели да имат дете в първия си брак, така че са сключвали втори съюз с надеждата да имат потомство. Ето защо е създадено правилото: женят се два пъти, но имат деца само с втората жена, защото се смята, че с първата е невъзможно.
Мъжете тук сключват истински брак с първата си жена и след това събират средства за втора сватба. Те са насърчавани да запазят девствеността си за втората си истинска съпруга. Смята се, че около 400 семейства в Дерашар следват тези принципи. Ако една от жените умре, мъжът може да се ожени за трети път, но това обикновено се случва след смъртта на втората - съпругата, която е родила. Ако първата жена в крайна сметка роди дете, но едва след втората жена, обществото може да си затвори очите за това.
Светът научи за тази общност благодарение на пандемията. По време на карантината някои мъже изведнъж започнаха да се разбират прекрасно с първите си жени и си помислиха - защо да си правят труда да си търсят друга жена, която дори не познават все още? След като го обявиха, те се сблъскаха с шумен обществен отзвук. Нарушаването на вековните традиции не е добре дошло в Индия.
Затова някои мъже решиха да напуснат общността. И въпреки че в други отношения животът им там беше доста комфортен, неизбежността на втория брак се превърна в бреме за тях.
Законен брак
Ако първият брак все още е валиден, тогава сключването на втори брак се счита за бигамия. С други думи, това се случва, когато човек се ожени повторно, без да прекрати предишния брак. Такъв брак с жив съпруг не се признава от закона и се счита за недействителен. Въпреки забраната за бигамия в Индия, практиката е често срещана, особено в селските райони. Втората съпруга, която ще попадне в такава ситуация, на практика няма правна защита поради разминаването между правните норми и социалните принципи. Тя може да получава издръжка от съпруга си, но зависи от решението на съдията, тъй като в закона няма ясна разпоредба.
Какво се счита за втори брак според индуисткото законодателство?
Вторият брак се определя като „съвместен живот с друго лице, докато сте законно женен за друго лице“. По същество това означава, че човек влиза в нов брак, докато остава в предишен моногамен брак.
Вторият брак се счита за незаконен според индуисткото законодателство, ако съпругът или съпругата са все още живи. Това е нарушение на закона, дори ако първият съпруг се е съгласил с това.