В случай на възникнали технически или софтуерни проблеми МВР да не изпълнява експресни или бързи поръчки за лични карти , паспорти и шофьорски книжки. Заявките ще се правят по обикновената процедура за 30 дни.
В мотивите си МВР шефката сочи, че срокът за следгаранционно поддържане на системата за издаване на документи е изтекъл на 13 април. През март ведомството е обявило обществена поръчка за 20,6 млн. лв. за още една година, но търгът се бави. Поправката цели да гарантира издаването, докато бъде избран изпълнител.
Технически и софтуерни проблеми блокират и системата за телефон 112 на МВР. При личните документи сривът може да се окаже и по-голям. През февруари бе отменена обществената поръчка за изцяло нова система за 480 млн. лв.. Тя бе обявена като 4,5 пъти по-скъпа от сега действащата, пусната през 2010 г. МВР обаче трябва да побърза, ако иска каквато и да е нова система преди 2019 г. Тогава започва да изтича 10-годишният срок на милиони лични карти, издавани в периода 2010-2012 г.