Клиентите, които са готови да предприемат организирани пътувания, първо да проверяват, дали избраната от тях туристическа фирма съществува реално, а не присъства само в интернет. Това посъветва Калин Драганов, член на УС на Асоциация на българските туроператори и туристически агенции .
По думите му най-често клиентите се оплакват от невярна информация в рекламата на дадена оферта.
От бранша настояват още туроператорите без застраховка „Професионална отговорност“ да бъдат заличени от регистъра.
Застраховката „Професионална отговорност“ е задължителна за всички туроператори.
„Има някои моменти, които трябва да се прецизират, тъй като застрахователят започва да изплаща сумите, които покриват застрахователния договор, след официалното обявяване на фалит на туроператора“, обясни Калин Драганов. Той направи аналогия със случая с КТБ и споровете в съда при настъпил фалит.
„Този проблем важи и при фалита на туроператорите, тъй като при възникване на спорове и отиване към съд проблемът с фалита може да се проточи с месеци и клиентите да си получат по-късно парите“, каза Драганов.
Според него създаването на Гаранционен фонд на туроператорите би бил неефективен.