Вносните стоки да бъдат с етикети, изписани изцяло на български език - това е една от идеите на управляващите за кампанията "Подкрепете българското".
В момента често се продават вносни стоки, предназначени за други пазари, а върху етикетите се добавят малки стикери с дребни букви на български, които са трудни за разчитане.
Намерението е кампанията да защити българския производител от нелоялен внос и да позволи се да прави информиран избор, като лесно се различава кои стоки са произведени у нас. Другото, което се цели, е да има по-голяма равнопоставеност между вносителите и производителите.
"Целта е хората да разберат, че когато купуват български продукти, това води до увеличаване на производството и нови работни места" , заяви пред "Труд" министърът на икономиката Драгомир Стойнев.
Стойнев коментира още, че нашите производители и стоките им са много по-проверявани у нас от вносните.
"Защото - помислете какво се получава - в момента N на брой държавни служби контролират качеството и безопасността на българските стоки, а за вносните е нужно само да имат залепен стикер с български превод, за да са на пазара", добави министърът.
Той уточни, че предстои идеята да бъде дискутирана с браншовите организации на вносителите.
За разработване на кампанията се създава работна група от депутати, представители на работодателски и браншови съюзи, експерти от съюз "Произведено в България".
Ще се обсъди и още една стара идея - етикетите на родните стоки да съдържат запазен знак "Местен продукт", както в други страни.