Изследователите казват, че родителите, които гъделичкат децата си, докато им говорят помага да се идентифицират думите в непрекъснатата реч.
Екип от учени доказва, че усещането на бебето за връзка с родителите е свързано с развитието на речта.
"Контактът разбираме като начин за предаване на емоции, но изследването показва, че новородените могат да свържат допира с говора. До сега са публикувани различни изследвания, които показват, че докосването е важно за психо-физическото развитие на детето и това е първото проучване, което изследва връзката на контакт с изучаването на езика", казала Аманда Сеидл, която водела изследването.
Изучаването на думите представлява голямо предизвикателство за бебето с оглед на това, че повечето думи научава от непрекъснатата реч. Родителите могат да направят пауза, когато произнасят името на детето, но не го правят и го произнасят в контекст с други думи.
Изследователите са проучвали дали докосване може да помогне на детето да открие кога една дума започва и кога свършва в продължаваща реч.
"Бебетата първо трябва да намерят думата преди да я свържат с правилно значение. Те първо учат части на тялото, с оглед на това, че родителите често ги докосват и произнасят думите, които се отнасят до отделни части от тялото ", казала Аманда.
В проучването са участвали 48 бебета на възраст четири месеца. Бебетата са били разделени в две групи - едната слушала непрекъсната реч, а другата несвързани думи. Бебетата реагират на непрекъснатата реч.