Почти същия "Airbus" на "Lufthansa" преживял почти същата съдба. Излетял от летището в Билбао в сряда сутринта на 5 ноември преди 5 месеца, на полет до Мюнхен. Само благодарение на уменията на пилота, е била избегната подобна трагедия като тази на "German Wings".
Немският Der Spiegel в броя от събота, 21 март, три дни преди падането на самолета "Airbus 320 " във Френските Алпи, обявил, че същия такъв самолет за малко доживеел същата съдба. Самолет със 109 пътници и членове на екипажа, излетял от летището в Билбао в сряда сутринта, на 5 ноември 2014-та година, а когато самолетът достигнал максимална височина от 10500 метра, устройствата са започнали да показват, че самолетът губи 1000 метра височина в минута, както и самолетът, който се разби вчера.
Пилотът веднага взел джойстика в ръцете и го насочил нагоре, опитвайки се да вдигне предницата на самолета и да постави под свой контрол, но апаратът не е реагирал на командите. Пилотите разбрали, че са загубили контрола над самолета, така изпратили съобщение за помощ на инспекторите.
Пътниците не са почувствали нищо, защото самолетът се понижавал линейно под малък ъгъл и голяма височина. Опитният пилот, който летял 15 години с "Airbus 320" , разбрал, че налице е неизправност в компютъра и решил всичко да поеме в свои ръце - изключили системата, която управлявала полета. "Пилотът на конзолата над главата си натиснал два бутона - и по този начин е изключил компютъра от контакта.Минали на ръчен контрол над самолета.
Самолетът е престанал да понира и започнал отново да се вдига. Това означавало спасение. Като нищо не се е случило, пилотът вдигнал самолета на 8500 метра височина и след 110 минути, със сигурност се приземил в Мюнхен ", пише Spiegel .
Сред пилотите в "Lufthansa" бързо се разпространила новината, че само благодарение на опита на пилота, е била възпрепятствано трагедия на самолета на границата между Испания и Франция. Разследването е показало, че на височина над 10500 фута, замръзнали сензорите на компютъра, така че същия е започнал да получава грешни данни, а след това и да блокира всички интервенции на пилота.
Именно "Airbus A320" има три сензора - а два от тях са замразили. "компютърната програма приела данните от замразените датчици, защото са били идентични, смятала, че третият показва грешни данни, въпреки че само той е бил изправен", обяснил за Spiegel Петер Ладкин . "За щастие, пилотът разбрал сложната система. Повечето пилоти не биха стигнали до идеята да изключат компютъра", казал Ладкин. Благодарение на опита и спокойствието на пилота, спасени са 109 души