Екип американски учени установил, че децата, които прекарват по-малко време пред екраните на мобилни устройства , се справят по-добре в училище. Резултатите от изследването бяха публикувани в престижно педиатрично списание.
От стоене пред екрана намалявал успеха в училище, установиха щатски учени.
Оказва се, че малчуганите, чиито родители им налагат някаква форма на ограничение на времето за игра на компютъра или сърфиране в интернет през домашния таблет или мобилен телефон, имат по-високи оценки по различните учебни предмети.
Експериментът е продължил 7 месеца и бил фокусиран върху ученици от трети до пети клас. Оказало се още, че децата, които играят повече видеоигри и се застояват дълго пред телевизора, имат проблеми със съня. В заключението към доклада авторите му съветват родителите да не оставят децата си без надзор за времето, което малчуганите прекарват пред светещите екрани независимо какви са те.