Изпълнителният директор на Нова телевизия Дидие Щосел отвори нова страница в телевизионните войни у нас. Той обяви bTV за номер 2 на пазара, като се позовава на данните от рейтингите на компрометираната в световен мащаб пийпълметрична агенция "Нилсен" и Фуйсбук.
Ние имаме и други индикатори за това не е само пийпълметрията. Например - колко посещения и гледания има има във видеоплатформите ни Vbox7 и Нова Play, ефекта от нашите най-големи шоута от праймтайма във Фейсбук в сравнение с тези на конкуренцията. Освен, че "ВИП брадър" и "Х-фактор" привличат много повече фенове съответно от "Сървайвър" и "Гласът на България", миналата седмица новините, публикувани на фейсбук страницата на " ВИП брадър " са достигнали до 1 млн. души", казва Щосел в интервюто си пред "Уикенд".
Във Фейсбук наистина разликата е поразяваща. Страницата на "Сървайвър" е харесана от едва 18 158 души, но пък е създаден на 15.9.2014 г., докато "ВИП брадър" е харесан от 234 162, но това е от 3 юни 2012 г. насам и включва цели три сезона на риалити формата.
На 10 октомври пък "Ню Йорк таймс" публикува пространна разработка пък за рейтинг данните на "Нилсен". Агенцията, с която работи Нова телевизия, призна официално, че в последните 7 месеца е отчитала грешни данни. „Грешката” е извела като лидер американската ABC и напълно е неглижирала всички останали тв канали. Въпреки че признават за „грешката” в данните, от „Нилсен” категорично отказват да признаят, че това облагодетелства конкретна телевизия с мотива, че не могат да обсъждат клиентите си.
Само за три години това е четвърти скандал с агенция „Нилсен”, която през лятото изкупи дяловете на чешката „Медиарисърч”, обявена за „топпъиймълметрията на света” от Нова телевизия и управителя й Дидие Щосел. Преди това скандали с обвинението, че фаворизират един тв канал пред всички останали, избухнаха в Турция, Украйна и Индия.
Пред "Уикенд" обаче Щосел не коментира скандалите с данните на пийпълметричната агенция в чужбина. Нещо повече - продължава да твърди, че всичко с нея е наред. "Пйпълметрията за мен е като хронометъра в спорта. От него искаме само едно - да е точен. Нито да е по-бърз, нито да е по-бавен. Аз нямам проблем с това на кое място сме, дали на първо, второ или трето, ако съм сигурен, че пъйпълметрията е възможно най-добрата и обективна. Със световния лидер "Нилсен" мисля, че е точно така - хронометърът е точен", твърди Дидие Щосел.
По повод новите предавания в ефира на Нова телевизия, главният изпълнителен директор е твърде лаконичен. "С Кеворкян съм добър приятел. Често се срещам с него, харесвам да общуваме, понеже той е изключително ерудиран. В момента, в който се избистри добра идея, ще я реализираме. Към днешна дата мога да потвърдя, че ще имаме нов сезон на "Като две капки вода". Ще продължим и с риалити формата "Съдби на кръстопът", който както разбирам, скоро ще бъде копиран от конкурентите ни. Въобще bTV все повече се държи като номер 2. Следват ни и ни копират неща, които ние въвеждаме за първи път на българския пазар, вместо да проправят сами път напред с нов тип телевизионни продукти", каза още французинът.