Пътен експерт провери няколко важни фактора за състоянието на пътя, на който загина 12-годишната Сияна. Диана Русинова разкри, че са проверили пътни знаци, и са направили измервания на пътната маркировка и сцеплението на асфалта, като са инспектирали и неговото състояние.
Според Русинова резултатите, които са констатирали, са притеснителни.
Диана Русинова огласи пред БЛИЦ огромна издънка на АПИ, свързана с 12 г.
"Там, където е стария асфалт, осветлението на асфалта все още е в много добро състояние или поне отговаря на нормите. Между другото това са норми от 1972 година.
Големият проблем дойде при така наречените "кръпки", които са правени впоследствие, където установихме, че сцеплението е с двайсетина единици по-ниско от асфалта на основното трасе", разкри Русинова в сутрешния блок на bTV.
Последната направи и коментар за коловозите, които са на пътя.
"Там, където е ремонтиран асфалта, има коловози които са при старото асфалтово покритие. Те са с дълбочина 10-12 см, но на места стигат 6-7 см. Това е много притеснително и е възможно да предизвика катастрофи.
По-скоро обаче причината е разликата в сцеплението на асфалта, защото методиката е такава, че няма изискване, когато се прави кръпка, тя да се изпълнява от същия вид асфалт, с какъвто е бил изпълнен стария.
Няма го в момента това нещо в Агенция "Пътна инфраструктура" А(ПИ), което ние го считаме като проблем и върху това нещо настояваме да се работи", допълни Диана Русинова.