28-годишният германец Андреас Гюнтер Лубиц е вторият пилот на Еъбъс 320 на "Джърмануингс", който умишлено е разбил самолета в планината. Това съобщи френският прокурор Брис Робен и даде по-нататъшни смразяващи подробности от последните 10 минути в пилотската кабина преди самолетът да се разбие във френските Алби, убивайки 150 души.
Лична трагедия или психически проблеми най-вероятно са причина за самоубийството на втория пилот на машината на „Джърмануингс” .
Лубиц е заключил капитана си извън кабината и умишлено е свалил самолета с цел да го разбие в планината, казва прокурорът, цитиран от Дейли мейл.
Това сочат данните от намерената черна кутия, която записва разговорите в пилотската кабина. От записа се разбира, че след като капитанът излиза, вторият пилот заключва след него. След това използва системата за мониторинг на полета, за да насочи самолета надолу. Това може да се направи само ръчно. Прокурор Робен каза: "Намерението му е било да разбие самолета. Смъртта е настъпила веднага. Самолетът се у ударил в планината със 700 км/ч. Мисля, че пътниците са разбрали какво се случва чак в последния момент, защото на записа се чуват писъци само в последните секунди."
В този момент се чува и гласът на капитана - Патрик С. - баща на две деца, който иска да бъде допуснат в кабината, но отговор няма. Той чука и моли Лубиц да му отвори и започва неистово да блъска по вратата след като не получава отговор.
Прокурорът каза, че Лубиц умишлено е отказал на отвори вратата, а дишането му е било нормално през последните минути на полета. "Дишането му не е на човек, който се бори. Той не казва нито дума. В кабината цари пълна тишина в последните 10 минути. Нито дума, нищо", разказва Робен. "Няма причина да се подозира терористична атака", уверен е той.
Запитан вярва ли, че катастрофата, убила 150 души, е всъщност самоубийство, той отговаря: " Хората, които се самоубиват, го правят в усамотение...Не го наричам самоубийство ." Прокурорът казва също, че отговорите на втория пилот първоначално са любезни, но стават резки, когато капитанът започва в средата на полета инструктажа за планираното кацане.
Опитни пилоти разказват пред Дейли мейл, че при нормални обстоятелства екипажът има код за отваряне на заключената кабина. Той обаче може да бъде обезсилен от някой, който е в кабината.
Ключалките в пилотските кабини бяха въведени след 11 септември, за да се предотврати влизането на терористи.
Служители на германската полиция са обградили предполагаемия дом на втория пилот на самолета „Еърбъс” А320 , който се разби на 24 март в Южна Франция.
Охранителните мерки около къщата в град Монтабаур, Западна Германия, са предприети, след като стана ясно, че Андреас Лубиц умишлено е предизвикал катастрофата, при която загинаха 150 души, съобщава Би Би Си.
В момента разследващите са насочили усилията си към разследване на миналото на пилота и ще разговарят с неговото семейство. Ще се опитат да разберат дали е дължал пари , бил ли е недоволен от нещо и т.н.
Ще се разровят по-сериозно в религиозните му вярвания, както и дали е имал проблеми със закона или пък несподелена любов.