15 Март 2025
942
Снимков материал: pixabay.com
Причината, поради която много страници и потребители публикуват статии във Facebook с текст „Виж в първия коментар“ вместо с директен линк в самия пост, е свързана с алгоритмите на платформата.
Основни причини:
-
По-добър обхват (рич) на публикацията
- Facebook дава приоритет на съдържание, което задържа потребителите в платформата. Линковете, които водят към външни сайтове, могат да намалят обхвата на публикацията, тъй като алгоритъмът не желае потребителите да напускат Facebook.
- Ако линкът е поставен в коментар, публикацията изглежда като обикновен текст или изображение и получава по-добър обхват.
-
Повече ангажираност (коментари, реакции, споделяния)
- Когато линкът е в първия коментар, хората са подтикнати да скролнат и да го потърсят, което увеличава времето, прекарано върху публикацията.
- Това води до повече коментари и взаимодействия, което алгоритъмът възприема като знак за интересна публикация и я показва на повече хора.
-
Избягване на ограничения и блокиране на линкове
- Facebook понякога ограничава разпространението на публикации, съдържащи определени линкове, особено ако те водят към външни сайтове със спам, кликбейт или нискокачествено съдържание.
- Поставянето на линка в коментар намалява вероятността публикацията да бъде скрита или с намален обхват.
-
По-чиста и по-привлекателна публикация
- Без директен линк в поста, текстът изглежда по-естествен и четим, без да се разсейва с дълги URL адреси.
Тази стратегия помага на публикациите да достигнат до по-голяма аудитория, да генерират повече ангажираност и да избегнат ограниченията на социалната мрежа.
Това е причина много блогъри, медии и маркетинг специалисти да я използват.
Редактор: Ива Христова
Новини
Новини
Мода
Мода
Звезди
Звезди
Начин на живот
Начин на живот
Диети
Диети
Красота
Красота
още
Любов
Любов
Здраве
Здраве
Родители
Родители
Коментари