На всички вече ни е ясно, че тази година туристическият сезон няма да е като предишните. Докато в някои страни изобщо няма да може да се почива, други измислят най-различни начини все пак да привлекат някакви клиенти и да спасят бизнеса си.
Едни от най-популярните туристически дестинации разработват различни стратегии за привличане на туристи, съобразно новата реалност, включващи социална дистанция и всевъзможни мерки за безопасност.
Сред тях е и Турция, където всяка година избират да почиват хиляди българи.
Не остават по-назад и ресторантьорите. В Истанбул ресторант привлече вниманието на световните медии с решението, което въведе, в името на безопасността на клиентите си. Оказа се, че практиката е разпространена и в други заведения в страната.
Близо 5000 са починалите от коронавирус в южната ни съседка. Този месец, обаче, част от ограничителните мерки там отпаднаха, което стимулира ресторантите да въведат новото средство за предпазване на клиентите.
Става дума за прозрачни пластмасови куполи, които покриват всяка маса в заведението и осигуряват безопасност на посетителите.
На покрива на прозрачните „палатки“ е монтиран вентилатор, който вкарва свеж въздух в помещенията. Те се дезинфекцират с озон и ултравиолетова светлина между резервациите. На посетителите се предлага и традиционна турска тоалетна вода, която съдържа достатъчно алкохол, който да убие вирусите.
Въпреки отхлабения режим, турскиет власти бяха принудени преди дни отново да направят носенето на маски в трите най-голеи града – Истанбул, Анкара и Бурса. Бяха отворени за посетители ресторантите, фитнесите, парковете, плажовете и музеите, пише „Дейли Мейл“.