Глоба до 30 000 лева може да бъде наложена на мръсния хотел в Черноморец заради нелоялна търговска практика. Това са апартаменти под наем, които работят като хотел без необходимата категоризация.Това заяви в Нова телевизия Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
„Нахапаните кюфтета” са сервирани в ресторант ол инклузив, който обаче няма такава категоризация. Най-вероятно ще остане затворен до отстраняване на административните нарушения. За другите нередности ще има още санкции, допълни Маргаритов.
Трябва да се знае, че не всички хотели у нас са на това ниво. Направили сме стотици проверки това лято, но нередности сме констатирали едва при 7-8% от случаите, обясни още експертът.
Вчера БЛИЦ публикува разказа на Красимира, която твърди, че след като се оплакала от лошите условия, служителите на хотела изгонили нея и семейството й. "Платила съм си още нощувки и съм изяла цялата тая помия, която ми дадоха. Не може да ме пъдят", възмущава се тя.
„До няколко дни всичко това да бъде приключено със санкции – до 30 000 лева че са се рекламирали като хотел, а са само къща за гости. Когато предлагаш ол инклузив, трябва да имаш категоризация и на ресторанта. В такъв случай би се стигнало и до затваряне на обекта. За нарушения – липса на цени, може да наложим глубо от 1000 до 3000 лева”, категоричен бе Маргаритов.
Потребителят трябва да формира съзнанието на европейски гражданин и веднага да ни сигнализира като Комисия за защита на потребителите, смята той.
„Имаме дежурни екипи, които в почивните дни проверяват сигнали, постъпили на телефон 0 700 111 22, както и на нашия сайт, където могат да бъде прикачван снимков материал. Имаме и приемни лятото по морето, а зимата – в планинските курорти”, каза още председателят на Комисията за защита на потребителите инж. Димитър Маргаритов.