Ето какво трябва да знаете при забавен полет и загубен багаж, какви са правата ви и как да си ги търсите

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Ето какво трябва да знаете при забавен полет и загубен багаж, какви са правата ви и как да си ги търсите
8883
Снимков материал: pixabay.com
Ето какво трябва да знаете при забавен полет и загубен багаж, какви са правата ви и как да си ги търсите

Обезщетения до 600 евро бихте могли да получи всеки с оплакване от авиопревозвачите при забавяне на пътуването ни

Забавяние по няколко часа на полети на летище София доведоха до над 100 жалби до Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА), но най-вероятно исканията за обезщетения са в пъти повече.

Министерство на транспорта започна проверка за причините, която ще приключи до няколко дни. Тенденцията за забавяне на полети не е само на наша територия, последно международно проучване показва масово чакане по терминали и загуба на багажи, съобщава Нова ТВ.

 

Един от всеки полет по света е закъснявал, а 1/10 пътника е имал проблем със загубен багаж.

От изследването става ясно, че едва 46% от пътуващите получават храна и напитки, които са гарантирани от европейските регламенти.

Ако смятате, че правата ви са нарушени, изпратете веднага след полета ви претенция до превозвача или до контролния орган ГВА, ако авиокомпанията не отговори в срок от 70 дни. От началото на годината оплакванията за изгубен багаж или забавяне на полет са 500.

Бури и други природни явления, пожари, израгвания на вулкани или сблъсък с птици са сред причините, които трудно биха могли да бъдат предвидени и са причина за отказ при подадени жалби. Превозвачът може да загуби лиценза си, ако има честа повтаряемост на една и съща причина за забавяне на полетите на даден превозвач, твърдят от ГВА.

Ако се случи нещо непредвидено по график авикомпанията е длъжна да ни информира веднага колко ще бъде забавянето. Пътниците имат право на храна, напитка и хотел при забавяне на полет над два часа. Над два часа имаме право на обезщетение на стойност 250 евро, над три часа – 400 евро, а над 4 часа сумата достига до 600 евро. Обезщетенията са еднократни.

Превозвачът е длъжен да обезщети и ако загуби багажа ни, тогава сумите достигат до 1200 евро. Жалбата за счупен куфар се подава до седем дни, а слез третата седмица се счита за загубен. 9 от 100 хил. багажа на борда се губят, но добрата новина е, че 95% от собствениците си намират вещиге.

При забавяне на полета над 5 часа имаме правото да се откажем от пътуването и да изискаме цялата стойност на билета. От 125 до 600 евро пък може да поискаме, ако ни бъде отказан достъп до борда на самолета.

Важно е да се знае, че ако използваме услугата на български превозвач и имаме проблем, жалбите се подават до ГВА, а при забавяне на международен превозвач трябва да се обърнем към Европейския потребителски център.

Редактор: За Жената
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft