Всички служители в държавите в Югоизточна Европа, в които компанията има представителство, ще работят 32 часа, 4 дни в седмицата, запазвайки възнаграждението си
След успешно преминаване на 4-месечен пилотен проект, започнал през октомври 2021 г., ManpowerGroup Югоизточна Европа (ЮЕ) официално обяви въвеждането на 4-дневна работна седмица за представителствата си в България, Сърбия, Босна и Херцеговина, Хърватия и Словения. По време на експеримента, всяка една от държавите в региона е подготвила свой план за действие и установяване на промените в работните процеси на местно ниво.
ManpowerGroup официално и законосъобразно въвежда 4-дневна работна седмица, покривайки всички, заявени преди намаляването на работните часове, плащания, вноски и осигуровки на служителите си, пише в прессъобщението на компанията.
Плановете на ManpowerGroup са отсега нататък всички служители в ЮЕ, да работят 32 часа, 4 дни в седмицата, като плащанията, вноските и осигуровките ще останат непроменени.
Служителски нагласи
За да разбере вътрешните нагалси на служителите по време на пилотния проект, компанията е провела вътрешно проучване „Работа и благосъстояние“ в края на 4-месечния тестов период. В него служителите на ManpowerGroup от всички държави в Югоизточния регион отчитат високи нива на ангажираност и подобрение в представянето си/резултатите си.
При 89% от служителите 4-дневната работна седмица е довела до значително подобрение на баланса между работата и личния живот.
Служителите във фирмата отбелязват високи резултати (4.92 от общо 6) на скалата „работа и благосъстояние“, която измерва 3 важни аспекта, свързани с благосъстоянието и ангажираността на служителите: енергичност, всеотдайност, усвояване.
Най-високи резултати се наблюдават при аспекта „всеотдайност“ – 5.2, който е представен чрез изявления като: „Гордея се с работата си“, „Работата ми ме вдъхновява“, „Ентусиазиран съм за работата си“.
Подобрение в баланса между работа и личен живот
Проучването показва, че една трета от служителите (31.7%) заявяват, че са много доволни и удовлетворени от промените, близо половината (45.7%) споделят положителни емоции спрямо пилотния проект, 16.9% са неутрални спрямо промените, а едва 5% не са удовлетворени от тях.
Въздействие върху задържането на служителите
Факторите за задържане в проучването показват, че служителите са напълно съгласни с твърдението, че са горди да са част от компанията и биха я препоръчали като добър работодател на свои познати. Интересно наблюдение е, че някои служители, които отбелязват, че в миналото са обмисляли евентуално напускане на работата си в търсене на други възможности (41%), сега отчитат висока увереност, че виждат себе си като част от компанията и за в бъдеще (91%) и са много по-удовлетворени от работата си в сравнение с миналата година (75%).
На въпрос как ще се отговаря на клиентските нужди в петък, от ManpowerGroup България споделиха, че всеки петък ще има дежурен служител от различните отдели, който ще се определя на ротационен принцип. Към момента служителите в софийския офис на компанията работят дистанционно, докато се строи нов офис. Препоръчително е дежурните служители да работят от офиса, в който сега компанията е под наем, но опцията за дистанционна работа в случай на нужда остава отворена.
ManpowerGroup оперира в 80 държави по света и обслужва около 400 хил. клиенти и 3.4 млн. сътрудници всяка година. В целия клъстър Югоизточна Европа работят над 270 служители.