Жестока измама с рейтингите не спират да практикуват двете уж най-големи телевизии в България, установи ПИК. В надпреварата си да лъснат като най-гледани пред рекламодателите, за да закрепят изтъняващите си бюджети, Би Ти Ви и Нова телевизия безпардонно лъжат зрителите си.
А истината е доста по-различна и няма нищо общо с имиджа за пред рекламодателите – телевизиите ползват различни агенции за мерене на гледаемостта, които обслужват съответно интересите на едната, и на другата медия. Фактите, които излагат са тотална заблуда не само за зрителите, но и за така ценните им рекламодатели.
От Би Ти Ви цитират данните на агенция „Маркет линкс”, с която работят, и според която в неделя вечер „Фермата” е гледана от 41% от тв аудиторията, докато на Нова тв дават едва 25 на сто. Според агенцията на Нова тв „Нилсен” пък най-гледаното шоу е съответно тяхното – „ВИП брадър”. Те също се хвалят с над 40 на сто дял от зрителската аудитория, а за Би Ти Ви сочат едва около 28%.
Данните на Би Ти Ви
При толкова противоположни резултати е повече от ясно, че измама има и тя е в полза на двете медии. Къде обаче остава обикновения зрител?! Него двете уж най-гледани и достоверни медии в България го правят на глупак и принуден да търпи постоянно натрапване на лъжи и манипулации. Надали обаче е толкова глупав, защото все по-често все да превключва с дистанционното и да търси нещо различно от измамата, което се отразява пагубно на бюджетите на телевизиите и е време да си вземат поука преди да са загубили и малкото си аудитория.
Данните на Нова тв