Защо всички хора са слаби на стари снимки от плажа? Писател с тревожно обяснение - струва си да се замислим:

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Защо всички хора са слаби на стари снимки от плажа? Писател с тревожно обяснение - струва си да се замислим:
47345
Снимков материал: pixabay.com
Защо всички хора са слаби на стари снимки от плажа? Писател с тревожно обяснение - струва си да се замислим:

Почти всяко лято в социалните мрежи "изплуват" стари снимки от плажа , датиращи от 70-те и 80-те години на миналия век.

В тези весели летни сцени мнозина забелязват едно и също нещо: всички изглеждат много слаби . Възможно ли е всички да са били слаби?

Писателят и колумнист Джордж Монбиот проведе проучване, за да намери отговора. Той установи, че хората всъщност са яли повече през 70-те години на миналия век, отколкото сега, и също така, че физическата работа днес е по-трудна, отколкото през онези години.

плажна снимка черно-бяла

Но има важна разлика: той установи, че хората днес ядат повече захар, която се съдържа в много продукти.

В миналото сме яли повече, но по различен начин - днес на човек купуваме два пъти по-малко прясно мляко, но 5 пъти повече "йогурт" (а, както знаем, не всяко кисело мляко е качествено), 3 пъти повече сладолед и цели 39 пъти повече млечни десерти, показа изследването му.

Купуваме два пъти по-малко яйца, отколкото през 1976 г., но една трета повече зърнени закуски и два пъти повече зърнени бисквити и снаксове; наполовина от общото количество картофи, но 3 пъти повече чипс.

стара плажна снимка

Докато директните ни покупки на захар са намалели рязко, захарта, която консумираме в напитки и сладкарски изделия, е скочила неимоверно много.

„Промяната не се случи случайно. Както Жак Перети твърди във филма си „Мъжете, които ни направиха дебели“, хранителните компании са инвестирали сериозно в разработването на продукти, които използват захар, за да заобиколят нашите естествени механизми за контрол на апетита, както и в опаковането и рекламата на тези продукти, включително и използването на подсъзнателни аромати. Те наемат армия от учени по храните и психолози, за да ни подмамят да ядем повече от необходимото, докато техните рекламодатели използват най-новите открития в неврологията, за да преодолеят съпротивата ни“, казва Монбиот.

Редактор: Петя Иванова
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft