Жана Ганчева от град Пазарджик споделя, че сестра й - Лиляна, се е вързала на кукичката.
Жената е получила имейл от банка "ОББ" с цел актуализация на онлайн банкиране. Всичко е било с подпис и печат на въпросната банка, споделя Жана.
"Искам да бъдат информирани повече хора, за да не бъдат излъгани като нея", пише сестрата на потърпешата до glasnews.
Наскоро трагедия е сполетяла семейството им - сестрите са загубили своя баща.
"Измамата беше капак на всичко", откровена е Жана.
Лиляна е получила съдействие от банката, като служителите са блокирали картата, за да не бъдат извършени други злонамерени действия.
Не за първи път се случва клиентите на дадени банки да бъдат атакувани от фишинг атаки и киберпрестъпници.
Обикновено клиентите получават имейл съобщение, в което се изисква актуализация на клиентския профил в приложението за онлайн банкиране. Съобщението приканва клиентите да последват линка и да въведат данните си за вход към онлайн банкирането, както и чувствителни данни като имена, номер на банкова карта, срок на валидност на карта и CVV код.
В случай че сте получили такова съобщение, следва незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни. Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителското си име и парола за достъп до онлайн банкирането.
Важно е да знаете, че банка или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от Вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране.
Запомнете - никога не влизайте в електронното си банкиране от линкове, които сте получили по е-мейл, SMS или от рекламни банери в интернет, а само от официалния уебсайт на вашата банка и от официалното мобилно приложение.